۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۳۵۳۲
انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۸۹

كسب مقام اولي تهران درمرگ ناشي از اعتياد

قره داغي موارد مرگ ناشي از اعتياد را در تهران و استان فارس به ترتيب 756 و 248 نفر اعلام كرد و گفت: در همين مدت مشابه تعدادي قربانيان اين ماده افيوني در خراسان جنوبي و قم را نيز به ترتيب 7 و 8 مورد بوده است.
کیهان- رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني تهران را به عنوان مركز بيشترين تعداد مرگ ناشي از اعتياد معرفي كرد.

دكتر جابر قره داغي از مرگ 2 هزار و 633 معتاد در 9 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: تهران بيشترين مرگ و خراسان جنوبي كمترين مرگ ناشي از اعتياد را دارد.

وي افزود: از كل افراد فوت شده 2 هزار و 504 نفر مرد و 129 نفر نيز زن هستند.
وي رقم سال گذشته را 2 هزار و 827 نفر اعلام كرد و گفت: اين رقم در سال جاري 9/6 درصد كاهش نشان مي دهد.

قره داغي موارد مرگ ناشي از اعتياد را در تهران و استان فارس به ترتيب 756 و 248 نفر اعلام كرد و گفت: در همين مدت مشابه تعدادي قربانيان اين ماده افيوني در خراسان جنوبي و قم را نيز به ترتيب 7 و 8 مورد بوده است.

نگراني از سرمازدگي كارتن خواب ها

قره داغي با اشاره به مرگ ناشي از سرمازدگي در فصول سرد سال، افزود: هر ساله در فصل پاياني سال، كارتن خواب ها و بي-خانمان هايي كه در معرض سرماي شديد قرار مي گيرند، دچار سرمازدگي و در برخي موارد با مرگ مواجه مي شوند كه نظاير آن در سال هاي گذشته به سازمان پزشكي قانوني ارجاع شده است.

وي خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از بروز سرمازدگي كارتن خواب ها، نهادهاي اجتماعي و حمايتي نظير شهرداري و بهزيستي با پيش بيني امكانات و اقامتگاه هاي شبانه، از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي كنند. شهروندان تهراني در صورت مشاهده كارتن خواب ها در اطراف محل زندگي خود، براي پيشگيري از سرمازدگي و مرگ اين افراد، مي توانند با شماره هاي 137 (شهرداري) و 123 (اورژانس اجتماعي بهزيستي) تماس حاصل كنند و مراتب را به شهرداري يا بهزيستي اعلام كنند.

قره داغي با اشاره به آمارهاي موجود در اين زمينه گفت: در سال گذشته 22 تن بر اثر سرمازدگي در كشور جان خود را از دست دادند كه مرگ 9 تن از اين افراد در فصل زمستان رخ داده است.
وي افزود: در سال جاري نيز براساس آمارهاي پزشكي قانوني تعداد افراد فوت شده بر اثر سرمازدگي 9 تن اعلام شده است.
    
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!