۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۳-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۳۹۹۰
انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۳-۱۱-۱۳۸۹

آيت‌الله نوري همداني: تمام اصطلاحات دانش بشري از زبان‌عربي برگرفته شده است

وي ادامه داد: در زماني كه دنيا غرق در ظلمت جهالت بود، كشورهاي اسلامي دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، كتابخانه‌هاي وسيع و دانشمندان بزرگي همچون ابوريحان، زكرياي‌رازي و بو‌علي‌سينا را در خود جاي داده بود.
آيت‌الله نوري همداني گفت: علم توام با ايمان از ارکان اصلي علوم و تمدن اسلامي است.

به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد در ديدار با دانشگاهيان، فرهيختگان، فرهنگيان و نخبگان استان آذربايجان غربي، اسلام را بنيانگذار تمدن در دنيا دانست و افزود: تمدن، علم و دانش دنيا به صدر اسلام و تلاش‌هاي مسلمانان باز مي‌گردد؛ چراكه تمام اصطلاحات دانش بشري از زبان‌عربي برگرفته شده است.

وي ادامه داد: در زماني كه دنيا غرق در ظلمت جهالت بود، كشورهاي اسلامي دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، كتابخانه‌هاي وسيع و دانشمندان بزرگي همچون ابوريحان، زكرياي‌رازي و بو‌علي‌سينا را در خود جاي داده بود.

وي تمدن اسلامي را بر 3 پايه استوار دانست و «علم توأم با ايمان، ماديت با معنويت و اخلاق و قدرت توأم با عدالت» را اركان اصلي علوم و تمدن اسلامي معرفي كرد.

نوري‌همداني افزود: دشمنان نظام اسلامي ايران پس از شكست در جنگ سخت، امروز در جبهه تهاجم فرهنگي و جنگ‌نرم در جهت نابودي اين نظام و ارزش‌ها و اصول آن تلاش مي‌كنند اما بايد بدانند كه ملت ايران هوشيار، آگاه و بيدار است و هر روز اين انقلاب را سربلندتر از روز قبل پيش مي‌برند.

وي با اشاره به ضرورت آمادگي، هوشياري و بيداري در برابر دشمنان اسلام و مسلمين تصريح کرد: با وجود اين‌كه هر روز بر قدرت ايران اسلامي افزوده مي‌شود، اما بايد فراموش نكنيم كه دشمن با كينه عميق در كمين نشسته است؛ بنابراين بايد با مجهز شدن به علم و سلاح‌هاي نظامي، فرهنگي و رسانه‌اي به مقابله با آن‌ها برويم.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه «انقلاب اسلامي ايران، خودباوري و عزت اسلامي را به مسلمانان جهان هديه داد» افزود: انقلاب پرشكوه اسلامي ايران چراغي روشن براي هدايت امت‌هاي اسلامي در تمامي جهان بود و وظيفه روشنگري خود را به خوبي ايفا كرد.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اكنون نيز با رهبري آيت‌الله‌خامنه‌اي اين كشور روز به روز با فتح قله‌هاي پيشرفت سربلندتر از هميشه در صحنه‌ها حاضر شده و نام اسلام و مسلمان را سرافراز مي‌كند.
ارسال به دوستان