۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۸-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۴۴۴۰
انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۸-۱۱-۱۳۸۹
نماینده حامی مبارک در پاسخ به "عصر ایران" درباره سرکوب معترضان:

یک پدر می تواند فرزندان سرکش خود را هر طور خواست تأدیب کند!

وی در خصوص رایزنی های صورت گرفته با چند کشور عربی و یک کشور اروپایی برای عزیمت احتمالی مبارک و خانواده اش گفت:نه رد می کنم ،نه تایید.
طی یک هفته گذشته ، وزارت خارجه مصر رایزنی های محرمانه ای را با چند کشور عربی و یک کشور اروپایی انجام داده است تا در صورت نیاز ، حسنی مبارک و خانواده اش بتوانند دوران بازنشستگی خود را در آنها بگذراند. لیبی هم به مصر پیام داده که می تواند از رئیس جمهور این کشور پذیرایی کند.
 
 یک منبع پارلمانی مصری در واکنش به این خبر در یک گفت و گوی تلفنی  به عصرایران گفته است که نه می تواند آن را رد کند و نه تایید نماید. وی با اخذ این تعهد اخلاقی که نامش را ذکر نکنیم ، اظهار داشت: البته نباید از نظر دور داشت که مبارک انسان دوراندیشی است. اگر هم این کار را کرده باشد لابد مصلحتی در آن بوده است؛ همه چیز را که نباید به شما گفت.

این نماینده حامی دولت مبارک افزود: اگر مردم مصر نسبت به زمامداری حسنی مبارک اعتراضات محدودی (!) دارند ، نه به خاطر سوء مدیریت مبارک که به دلیل کهولت سن اوست و یک نیروی جوانتر برای خدمت به جامعه می خواهند و به همین دلیل قطعا با روی کار آمدن جمال ، مردم احساس رضایت بیشتری خواهند کرد!

وی بدون اشاره به موج گسترده اعتراضات مردمی علیه مبارک و خاندان او درباره معترضان مدعی شد: اینها عده معدودی هستند که از خارج خط می گیرند!

این نماینده حامی مبارک پاسخ به این سوالات که آیا منظورش از عده معدود ، جمعیت میلیونی مصریان معترض است ؟ و چرا پلیس تجمعات آرام آنها  را به خاک و خون کشید با عصبانیت گفت: "اینها ربطی به شما ندارد ، یک پدر می تواند هر آن گونه که بخواهد فرزندان سرکش خود را تأدیب نماید!" و سپس گوشی را قطع کرد.

مردم به ستوه آمده از دیکتاتوری مبارک ، اخیراً با راه اندازی انتفاضه "خشم و آزادی" خواستار عزل مبارک و برگزاری یک انتخابات آزاد برای تعیین سرنوشت خود هستند.
با این حال ، نیروهای امنیتی و پلیس مصر تا کنون صدها نفر از معترضان را کشته و مجروح کرده اند.
 
برچسب ها: مصر ، مبارک ، انتفاضه
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)