۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد ۱۵۴۶۳۳

دست‌هاي وحشتناك بايد از فوتبال كوتاه شود

مدافع تيم ملي گفت: استراليا در شروع مسابقات تيم خاصي نبود اما ديديد كه مقابل ازبكستان چه عملكردي داشت. به نظر من كل سازمان فوتبال ايران بايد تغيير كند. اين دست‌هاي وحشتناكي كه در اين فوتبال است و كار را خراب مي‌كند بايد كوتاه شود.
مدافع تيم ملي گفت: دست‌هايي كه براي خرابكاري در اين فوتبال است بايد كوتاه شود.

فارس: ناكامي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا راه را براي منتقدان تيم ملي با سرمربيگري افشين قطبي باز گذاشت.

قطبي رفت اما شاگردان او در ايران هستند و بايد پاسخگوي تمام اين ناكامي‌ها باشند. سيد جلال حسيني يكي از بازيكني است كه در تيررس رسانه‌ها قرار دارد.

وي كه 6 سال است پيراهن تيم ملي را بر تن مي‌كند، مهمترين دليل ناكامي تيم ملي را عدم حضور در تورنمنت‌هاي بزرگ مي‌داند.

خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، با سيد جلال حسيني گفت و گوي زير را انجام داده است:

 دستاورد تيم ملي در قطر چه بود؟
سؤال سختي است. چه بايد بگويم؟ به نظر من بايد فكر‌هاي بزرگ داشته باشيم. ما بايد در تورنمنت‌هاي بزرگ شركت كنيم. نه فقط تيم ملي بزرگسالان بلكه در همه رده‌ها نيازمند حضور در مسابقات بزرگ هستيم. بايد تجربه خود را زياد كنيم مثل كره و ژاپن. آنها آنقدر بازي‌ها سخت انجام مي‌دهند كه به اين پيشرفت مي‌رسند. برگزاري بازي‌هاي خوب دوستانه اعتماد به نفس تيم را بالا مي‌برد.

 سابقه فوتبالي ايراني چه مي‌شود؟ ما نبايد از اين سابقه به خوبي استفاده كنيم؟
ما سابقه خوبي در فوتبال داريم اما خودتان مي‌بينيد كه همه چقدر در حال پيشرفت هستند. كسي با اسم بازي نمي‌كند. همين قطر را ببينيد آنها بهترين استاديوم‌ها را دارند. بهترين امكانات مال آنها است و براي جام جهاني هم بهتر از اينها را مي‌سازند. كره جنوبي داراي كمپي است كه 9 زمين تمريني دارد. ايران هم بايد چنيني امكاناتي داشته باشد. ما هم اين امكانات را داريم ولي بايد خيلي بيشتر از اينها باشد.

 همه اين حرف‌ها درست اما تيم ملي در 90 دقيقه مقابل كره جنوبي چه كرد؟
ايران در 3 بازي اول خود در 90 دقيقه عملكرد خوبي داشت. اين را نتيجه تيم ملي مي‌گويد. بازي با كره جنوبي خيلي سخت بود. ما در كره هم بازي دوستانه با آنها داشتيم مقابلشان سختي كشيديم. گاهي اوقات حرفه‌اي گري به كمك يك تيم مي‌آيد. بازيكنان ما مقابل كره جنوبي خيلي زحمت كشيدند اما نتوانستيم به نتيجه برسيم.

 شكست مقابل كره جنوبي را بايد به حساب بد اقبالي ايران بگذاريم يا حرفه‌اي گري كره جنوبي؟
به نظر من هر 2 مورد دخيل بود. كلا آن روز، روز ايران نبود.

 فكر نمي‌كنيد چيدمان تيم ملي هم در اين شكست دخيل بود؟
در اين باره من نبايد توضيح دهم. شما و ساير كارشناسان مي‌توانيد در اين باره اظهار نظر كنيد. من به عنوان بازيكن وظيفه خودم را انجام دادم.

 قطبي كه ايران نيست. چرا از پاسخ به اين پرسش طفره رفتي؟
اتفاقا چون قطبي نيست نمي‌خواهم صحبتي كنم. بچه‌ها آن روز خيلي تلاش كردند. كره جنوبي حرفه‌اي بازي كرد. همه مي‌گويند اين تيم از ايران سرتر بود، من هم قبول دارم آنها به محض اينكه توپ از دست مي‌دادند در زمين خود به خوبي جمع مي‌شدند و در ضد حمله خطرناك بودند. تيم ايران هم فراتر از آن چيزي كه بود نشان داد و دويد اما نتيجه نگرفت.

 تو در جام ملت‌هاي قبلي هم حضور داشتي. آن موقع هم ما در همين مرحله با كره جنوبي بازي كرديم. چه تفاوتي بين اين تيم ملي و تيم ملي آن زمان بود؟
نمي‌شود 2 تيم را مقايسه كرد. شرايط بازي‌ها با هم فرق مي‌كند. ما تا چند سال پيش مقابل كره شمالي خوب نبوديم اما اكنون با اين تيم راحت‌تر بازي مي‌كنيم. اگر مي‌خواهيم نتيجه بگيريم بايد آنقدر وارد يك مسابقه‌اي‌ شويم كه جاي شك و شبهه باقي نماند. هر چند كه باز هم تاكيد مي‌كنم تيم ايران در اين دوره همه گونه آماده بود.

 پس با اين حساب اگر هم گونه آمادگي داشتيد بايد تقصير را گردن قطبي بيندازيم كه نتوانست در چنين شرايطي تيم را قهرمان كند؟
من هم دوست دارم خيلي حرف‌ها بزنم اما ترجيح مي‌دهم سكوت كنم. دوست ندارم پشت سر كسي حرف بزنم. اين نامردي است.

 6 سال در تيم ملي حضور داشته‌اي در اين مدت به كجا رسيدي؟
اين طور نبوده كه در تيم ملي فقط روزهاي بد داشته باشيم. روزهاي خوب هم داشته‌ايم قسمت اين بود كه فعلا مقامي نياوريم.

 به نظر مي‌رسيد در اين دوره شاهد تيم متحد و همدلي باشيم؟
واقعا همينطور هم بود. بازيكنان خيلي متعهد بودند و براي هم جان مي دادند. باز هم مي‌گويم فوتبالم نياز به پيشرفت دارد.

 قبل از جام ملت‌ها چه پيش بيني براي تيم ملي داشتيد؟
همه ما فكر مي‌كرديم حداقل در فينال باشيم. خيلي مطمئن بوديم چون اردوهاي خوبي داشتيم در شروع مسابقات استارت خوبي زديم اما به كره جنوبي خورديم و اين گونه شد.

 يعني اگر با استراليا بازي مي‌كرديم نتيجه بهتري مي‌گرفتيم؟
نه فرقي نمي‌كرد استراليا در شروع مسابقات تيم خاصي نبود اما ديديد كه مقابل ازبكستان چه عملكردي داشت. به نظر من كل سازمان فوتبال ايران بايد تغيير كند. اين دست‌هاي وحشتناكي كه در اين فوتبال است و كار را خراب مي‌كند بايد كوتاه شود.

 شايعه شده كه اگر سرمربي خارجي نيايد امير قلعه نويي سرمربي تيم ملي مي‌شود؟
اين خبر را از روزنامه‌ها خواندم. من بعد از 40 ، 50 روز در تمرين سپاهان شركت كردم و خبر خاصي نديدم.

 اكثرا مي‌گويند با توجه به حضور پر تعداد سپاهاني‌ها در تيم ملي امير قلعه نويي براي بازپروري روحي تيمش با مشكلات روبه‌رو است؟
نه اين طور نيست باشگاه سپاهان حرفه‌اي است و برخوردي كه با بازيكنانش دارد باعث مي‌شود خيلي زود از شرايط روحي بد خارج شويم.

 سال پر فراز و نشيبي داشتي، خسته نيستي؟
خسته كه هستم. من با تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي شركت كردم. آنجا هم به 2 تيمي خورديم كه حرف اول را در آسيا مي‌زنند. تيم اميد اگر مي‌خواهد به المپيك صعود كند احتياج به سرمربي قوي دارد. اين تيم آنقدر بايد در تورنمنت‌هاي خوب شركت كند و 7 يا 8 گل بخورد تا بداند اشكال كارش در كجا است.

ارسال به دوستان