۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۲-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۴۹۸۶
انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۲-۱۱-۱۳۸۹

مردم مصر: امشب را بدون مبارك مي‌خوابيم

زين گفت: جهان خارج تقريبا چراغ سبز را براي رفتن مبارك داده است به گونه‌اي كه حتي آمريكا درقبال مبارك تا حدودي چرخش موضع ظاهري داده و اتحاديه اروپا نيز براي جلوگيري از خونريزي از مبارك خواسته است تا قدرت را ترك كند.
يك فعال سياسي مصر تاكيد كرد كه شمارش معكوس براي مبارك آغاز شده است و مردم مصر مصمم هستند كه امروز با قطعي كردن كار نظام مصر امشب را بدون وجود رژيم مبارك سر بر بالين خود بگذارند.

به گزارش فارس، "احمد زين " فعال سياسي و كارگردان و مستند‌ساز مصر روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تظاهرات كنندگان تاكيد مي كنند كه شمارش معكوس براي رفتن رژيم مبارك امروز آغاز شده است و تعامل مثبتي از سوي طرف‌هاي مختلف از جمله ارتش مصر وجود دارد.

وي افزود: ارتش مصر ديروز به مردم اطمينان داد كه مطالبات مشروع آنها را درك مي‌كند و تيراندازي نخواهد كرد و عامل ريخته شدن خون هيچ يك از شهروندان مصري نخواهد بود و همين امر باعث شده كه شهروندان با اطمينان خاطر در تظاهرات شركت كنند.

زين گفت: جهان خارج تقريبا چراغ سبز را براي رفتن مبارك داده است به گونه‌اي كه حتي آمريكا درقبال مبارك تا حدودي چرخش موضع ظاهري داده و اتحاديه اروپا نيز براي جلوگيري از خونريزي از مبارك خواسته است تا قدرت را ترك كند.

وي افزود: عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب نيز خواهان انتقال مسالمت‌آميز قدرت در مصر شده و اين موضع گيري‌ها تاثير خود را گذاشته است به گونه‌اي تظاهرات‌كنندگان امروز را روز رفتن مبارك نامگذاري كرده‌اند.

اين فعال سياسي مصري گفت: همگان پيش‌بيني كرده‌اند امروز خبر رفتن مبارك را بشنوند تا تظاهرات‌كنندگان شاد شوند و ميدان التحرير قاهره به صحنه جشن‌هاي مردمي تبديل شود و همگان تاكيد مي‌كنند كه مصري‌ها امشب را بدون حكومت 30 ساله مبارك سپري خواهند كرد.

وي اقدامات رژيم مبارك نظير قطع اينترنت، تلفن همراه و توقف حركت قطارها را شكست خورده و جزو آخرين اقداماتي خواند كه مبارك براي باقي‌ماندن در قدرت به آنها متوسل شده است.

زين گفت: اين اقدامات مبارك تنها به افزايش خروش مردم عليه رژيم ديكتاتوري او منجر مي‌شود و اين انقلاب نتيجه سياست‌هاي احمقانه و شكست خورده رژيم درقبال مردمي است كه تنها بعد از دستيابي به همه خواسته‌هاي خود از ميدان خارج خواهند شد.

وي تاكيد كرد: خواست اصلي مردم سرنگوني مبارك است و پيش‌بيني مي‌كنيم كه شمار تظاهرات‌كنندگان در شهر قاهره به سادگي به يك ميليون نفر و تعداد آنها در سطح كشور به 25 ميليون نفر برسد.

ارسال به دوستان