۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۵۷۳۶
انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۱۱-۱۳۸۹

كرش: از ايران خوشم آمد

كارلوس كرش در ابتداي سخنانش گفت: تاكنون به كشورهاي زيادي سفر كرده ام اما دفعه اولي بود كه به ايران آمدم. افتخار مي كنم كه از كشوري باستاني مثل ايران ديدن كردم.
ایسنا- كارلوس كرش در نشست خبري خود گفت: از شرايط ايران خوشم آمده و احساس مي كنم مي توانم به فوتبال ايران كمك كنم.

سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال پرتغال كه گزينه اصلي هدايت تيم ملي فوتبال ايران است، سه شنبه پس از بازديد از كمپ تيم ملي در نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

كارلوس كرش در ابتداي سخنانش گفت: تاكنون به كشورهاي زيادي سفر كرده ام اما دفعه اولي بود كه به ايران آمدم. افتخار مي كنم كه از كشوري باستاني مثل ايران ديدن كردم.

كرش ادامه داد: به ايران نيامدم كه فقط كوه هاي برفي قشنگ تهران را ببينم. آمده ام شرايط فوتبال ايران را بررسي كنم و در مورد آن با فدراسيون فوتبال مذاكره كنم. ايران كشور فوتبال خيزي است و كاملا مشخص است كه مردم فوتبال را دوست دارند و اين ورزش براي آنها خيلي مهم است.

سرمربي پيشين تيم فوتبال رئال مادريد و دستيار فرگوسن در تيم منچستر يونايتد سه عامل انگيزه ، استعداد و تعصب عشق مردمي را عامل موفقيت آميز دانست و گفت: اگر عشق و تعصب مردم پشتوانه فوتبال باشد تيم مي تواند به نتيجه برسد. شما بازيكن و استعداد داريد و چه بهتر. عامل سومي كه در اين موفقيت لازم است انگيزه است. با اين سه عامل كه در كنار هم قرار بگيرند مي توانيد نتيجه بگيريد. من به ايران آمدم تا درباره فوتبال ايران در سال هاي آينده صحبت كنم و اين مساله يك تصميم بزرگ براي فوتبال ايران است.

كرش با اشاره به اهميت مذاكره با فدراسيون فوتبال گفت: قرار است تصميم بزرگي گرفته شود و به همين دليل بايد با چشم باز تصميم بگيريم. بايد ببينيم انگيزه فدراسيون و مربي از اين مذاكره چيست. فدراسيون فوتبال ايران كار حرفه اي و جالبي انجام داده، البته ما فعلا در شروع مذاكرات هستيم و تنها چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه از ايران و شرايط آن خوشم آمد.

كرش با اشاره به ديدار تيم هاي ايران و پرتغال در جام جهاني 2006 آلمان گفت: ما چهار سال پيش با هم رقيب بوديم، در آن ديدار پرتغال دو بر صفر ايران را شكست داد. در فوتبال اين رقابت ها پيش مي آيد اما مساله مهمتر اين است كه بتوانيم پلي داشته باشيم كه با هم ارتباط برقرار كنيم. از فدراسيون فوتبال آقاي ترابيان و كفاشيان تشكر مي كنم و براي فوتبال ايران هم آرزوي موفقيت مي كنم. بايد هنوز به مذاكرات ادامه بدهيم اما هر تصميمي گرفته شود حاضرم به فوتبال ايران كمك كنم.

در پايان سخنان كرش نوبت سوال خبرنگاران شد كه سرمربي پرتغالي تاكيد كرد حتما يكي از سوال ها بايد توسط خبرنگار خانم پرسيده شود.

خبرنگار روزنامه گل نخستين سوال را با پرسشي عجيب همراه كرد و گفت: نظرتان راجع به چلو كباب ايراني چيست؟!

كرش در پاسخ با خنده گفت: فعلا كه سيرم. من هميشه در فوتبال بوده ام و اكنون هم دوست دارم باز هم در فوتبال كار كنم. باز هم مي گويم كه از تهران و شرايط كمپ و امكانات خوشم آمده و دوست دارم كه بازي ايران و روسيه را ببينم و بعد تصميم نهايي را بگيرم.

خبرنگاري به زبان انگليسي از كرش پرسيد: چه انگيزه اي را مي خواهيد به فوتبال ايران هديه بدهيد؟

كرش در پاسخ گفت: من دنبال كار پيدا كردن نيستم. جزو مربياني هستم كه هيچ وقت منتظر پيشنهاد نمي مانم، بعد از خروج از منچستر يونايتد هدايت تيم ملي فوتبال پرتغال را برعهده داشتم و اكنون بعد از چند سال كار در منچستر يونايتد و رئال مادريد مي خواهم چالش جديدي را تجربه كنم.

جدي ترين گزينه براي هدايت تيم فوتبال ايران درباره سرمربي تيم ملي فوتبال اميد و انتخاب دستيارانش گفت: هنوز بايد مذاكرات ادامه پيدا كند. هر وقت به جمع بندي نهايي برسيم نام سرمربي تيم اميد و دستيارانم را اعلام مي كنم.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)