۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۶۸۹۸
انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰-۱۱-۱۳۸۹

گرد همايي مراكز SBDC در سازمان گسترش

معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو با اشاره به این که طرح های SBDC مصوب عموما معطوف به تحقیقات است و به مرحله تجاری سازی نمی رسد، خاطرنشان کرد: موتور محرک تجاری سازی باید فعال شود؛ در این مسیر، طرح های کلان جذابیت بیشتری دارد و صرفا با طرح های کوچک نمی توان صنعت و فناوری ایجاد کرد.
معاون توسعه صنايع پيشرفته سازمان گسترش، در جمع معاونين پژوهشي مراکز دانشگاهی توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط ) SBDC ( اظهار داشت: باید پروژه های مهم ملی درحوزه فناوری در کشور معین شود و برای مثال بدانیم، در حوزه رباتیک پروژه ملی ما چیست که اگر این کار صورت نگیرد، در سال 1404 انتخاب بین صدها موضوع فناوری و توسعه آنها ناممکن خواهد بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو، مهندس مهرداد صباغی معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو در این گردهمایی افزود: SBDC ها برای برقراری رابطه صنعت و دانشگاه تاسیس شدند و نتایج خوبی هم داشتند. لیکن ما می خواهیم در این بستر برنامه ای تدوین شود که  در سال 1404 به شکل همه جانبه ای، در سطح منطقه اول باشیم ؛ برای این منظور اگر لازم باشد تغییراتی در روند فعلی SBDC ها ایجاد خواهیم کرد.

مهندس صباغی  با بیان این که برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها بر روی ایده های اعضای هیات علمی دانشگاه ها تجمیع خواهد شد، گفت: در صورت وجود پتانسیل لازم، می توان چند هیات علمی را در یک تیم تحقیقاتی جمع کرد تا محصول نهایی سریعتر حاصل شود.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه صنعتی اصفهان یک توانمندی در زمینه رباتیک دارد و یک دانشگاه دیگر هم در همین زمینه فعالیتی دارد، باید هدفگذاری مشترک انجام دهند و سازمان گسترش هم از این روند حمایت می کند.

معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو با اشاره به این که  طرح های SBDC مصوب عموما معطوف به تحقیقات است و به مرحله تجاری سازی نمی رسد، خاطرنشان کرد: موتور محرک تجاری سازی باید فعال شود؛ در این مسیر، طرح های کلان جذابیت بیشتری دارد و صرفا با  طرح های کوچک نمی توان صنعت و فناوری ایجاد کرد.

گفتنی است در گردهمایی مراکز کسب و کارهای کوچک و متوسط که در ایدرو برگزار شد، معاونین پژوهشی این مراکز دانشگاهی با معاون و مدیران ایدرو به بحث و بررسی در خصوص راهکارهای همکاری و هماهنگی بیشتر در حوزه توسعه فناوری های نوین پرداختند.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)