۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۶۸۹۸
انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰-۱۱-۱۳۸۹

گرد همايي مراكز SBDC در سازمان گسترش

معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو با اشاره به این که طرح های SBDC مصوب عموما معطوف به تحقیقات است و به مرحله تجاری سازی نمی رسد، خاطرنشان کرد: موتور محرک تجاری سازی باید فعال شود؛ در این مسیر، طرح های کلان جذابیت بیشتری دارد و صرفا با طرح های کوچک نمی توان صنعت و فناوری ایجاد کرد.
معاون توسعه صنايع پيشرفته سازمان گسترش، در جمع معاونين پژوهشي مراکز دانشگاهی توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط ) SBDC ( اظهار داشت: باید پروژه های مهم ملی درحوزه فناوری در کشور معین شود و برای مثال بدانیم، در حوزه رباتیک پروژه ملی ما چیست که اگر این کار صورت نگیرد، در سال 1404 انتخاب بین صدها موضوع فناوری و توسعه آنها ناممکن خواهد بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو، مهندس مهرداد صباغی معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو در این گردهمایی افزود: SBDC ها برای برقراری رابطه صنعت و دانشگاه تاسیس شدند و نتایج خوبی هم داشتند. لیکن ما می خواهیم در این بستر برنامه ای تدوین شود که  در سال 1404 به شکل همه جانبه ای، در سطح منطقه اول باشیم ؛ برای این منظور اگر لازم باشد تغییراتی در روند فعلی SBDC ها ایجاد خواهیم کرد.

مهندس صباغی  با بیان این که برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها بر روی ایده های اعضای هیات علمی دانشگاه ها تجمیع خواهد شد، گفت: در صورت وجود پتانسیل لازم، می توان چند هیات علمی را در یک تیم تحقیقاتی جمع کرد تا محصول نهایی سریعتر حاصل شود.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه صنعتی اصفهان یک توانمندی در زمینه رباتیک دارد و یک دانشگاه دیگر هم در همین زمینه فعالیتی دارد، باید هدفگذاری مشترک انجام دهند و سازمان گسترش هم از این روند حمایت می کند.

معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو با اشاره به این که  طرح های SBDC مصوب عموما معطوف به تحقیقات است و به مرحله تجاری سازی نمی رسد، خاطرنشان کرد: موتور محرک تجاری سازی باید فعال شود؛ در این مسیر، طرح های کلان جذابیت بیشتری دارد و صرفا با  طرح های کوچک نمی توان صنعت و فناوری ایجاد کرد.

گفتنی است در گردهمایی مراکز کسب و کارهای کوچک و متوسط که در ایدرو برگزار شد، معاونین پژوهشی این مراکز دانشگاهی با معاون و مدیران ایدرو به بحث و بررسی در خصوص راهکارهای همکاری و هماهنگی بیشتر در حوزه توسعه فناوری های نوین پرداختند.
ارسال به دوستان