۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۴-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۴۰۰
انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۴-۱۲-۱۳۸۹

احمدي مقدم: کنترل مرزها با فیبرنوری

احمدی مقدم با اشاره به تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر از مسیر زمین به دریا اظهار داشت: در ابتدا بیشتر مواد مخدر از مرزهای خراسان قاچاق می شد که پس از انسداد آن به سیستان و بلوچستان و زابل تغییر مسیر داد و اکنون نیز پس از انسداد این مرزها شاهد قاچاق مواد مخدر از مرز فراوان هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کنترل مرزهای زابل با استفاده از فیبر نوری گفت: در حال حاضر امکان عبور هیچ خودرویی در هیچ نقطه ای از مرزهای شرقی کشور وجود ندارد به همین دلیل مسیر ترانزیت مواد مخدر به استانهای بوشهر و فارس منتقل شده است.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری فرماندهان مرزبانی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت  بکارگیری تجهیزات مدرن در مرزها گفت: با پیشرفت فناوریهای جدید و بومی سازی آنها در کشور نیروی انتظامی توانمندی های خوبی را  در استفاده از این فناوری ها برای کنترل مرزها پیدا کرده است.

وی گفت: بخشی از این فناوریها برای کارایی نیاز به ایجاد زیرساختها دارد که هم اکنون در حال ایجاد این ساختها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز مرزهای زابل با استفاده از فیبر نوری کنترل می شود و بر این اساس در برنامه پنجم تلاش شده تا تمام مرزها و یا حداقل مرزهایی که جنبه امنیتی دارند از طریق این فناوری ها کنترل شود.

احمدی مقدم با اشاره به تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر از مسیر زمین به دریا اظهار داشت: در ابتدا بیشتر مواد مخدر از مرزهای خراسان قاچاق می شد که پس از انسداد آن به سیستان و بلوچستان و زابل تغییر مسیر داد و اکنون نیز پس از انسداد این مرزها شاهد قاچاق مواد مخدر از مرز فراوان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر امکان عبور هیچ خودرویی در هیچ نقطه ای از مرزهای شرقی کشور وجود ندارد بر همین اساس مسیر ترانزیت مواد مخدر به استانهای بوشهر و فارس منتقل شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در این استانها در سال جاری دو برابر شده تصریح کرد: بر همین اساس باید تا پایان برنامه پنجم توسعه ناوگان دریابانی را تقویت کنیم.

حضور گشتهای اطلاعاتی و انتظامی در مراکز خرید

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب گفت: هر چه به ایام نوروز نزدیک تر می شویم حضور ماموران در مراکز خرید پررنگ تر می شود. همچنین تسهیلاتی ایجاد شده تا با حضور گشتهای اطلاعاتی و انتظامی در مراکز خرید، امنیت به طور کامل در این محیطها فراهم شود. ضمن اینکه مجرمان سابقه دار و جیب برها نیز تحت مراقبت های جدی قرار می گیرند.

احمدی مقدم با اشاره به طرح برخورد با جرایم خشن اضافه کرد: هر حوزه و استانی جغرافیا و نسخه خاص خود را دارد. بر همین اساس نمی توان طرح را به صورت سراسری اجرا کرد اما مکررا شاهد اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حمله تروریستی در کردستان به نیروهای انتظامی گفت: در منطقه شمال غرب دو گروه تروریستی پژاک و تندروهای سلفی وجود دارد که گاها دست به چنین اقداماتی می زنند اما نیروهای اطلاعاتی در حال پیگیری این موضوع هستند.
ارسال به دوستان