۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۰۷-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۶۱۹
انتشار: ۲۲:۵۸ - ۰۷-۱۲-۱۳۸۹

رونمایی از پروژه ای که وجود خارجی ندارد!

وي افزود: مجري، براي اجراي طرح با دو شركت خصوصي (شركت د. و شركت س.) وارد مذاكره و همكاري شد و در نهايت بدون آن كه محصولي را تحويل وزارت علوم دهد، اقدام به فروش نرم افزار در بازار كرده است.

فارس: نرم‌افزار سامانه جامع مديريت يكپارچه منابع دانشگاهي در ششم دي‌ماه سال جاري رونمايي شد، كه حاشيه‌هايي را به همراه داشت.

نرم‌افزار سامانه جامع مديريت يكپارچه منابع دانشگاهي موسوم به "سيدا" يكي از شش طرحي بود كه همزمان با سومين روز از هفته پژوهش و فناوري در ششم دي‌ماه سال جاري با حضور رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور رونمايي شد.

نرم‌افزار سامانه جامع مديريت يكپارچه منابع دانشگاهي، طرحي چند صد ميليون توماني است، كه اجراي آن از سوي وزارت علوم به دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي واگذار شده و بر اساس آن قرار بود يك نرم‌افزار جامع متشكل از سامانه‌هاي مديريت آموزشي و پژوهشي، مديريت اداري و مالي، اتوماسيون اداري و برخي سامانه‌هاي ديگر به صورت يكپارچه تهيه و در اختيار دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي قرار گيرد كه تا كنون محقق نشده است.

برخي شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه وزارت علوم به جاي نرم‌افزار تنها از نام آن رونمايي كرده است.

يك منبع آگاه در اين زمينه به فارس گفت: عليرغم مخالفت و اعتراض بسياري از افراد در دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي، اجراي اين طرح در دولت نهم به يكي از اعضاي هيئت علمي گروه شيمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي واگذار شد و با يكي از مشاوران زاهدي، وزير علوم سابق به عنوان ناظر، عقد قرارداد شد.

وي افزود: مجري، براي اجراي طرح با دو شركت خصوصي (شركت د. و شركت س.) وارد مذاكره و همكاري شد و در نهايت بدون آن كه محصولي را تحويل وزارت علوم دهد، اقدام به فروش نرم افزار در بازار كرده است.

ماه گذشته وزارت علوم در بخشنامه‌اي از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي خواسته است درباره خريد محصولي به نام ERP يا سيدا احتياط بيشتري به عمل آورده و موضوع را از اين وزارت استعلام كنند. همچنين در اين بخشنامه تأكيد شده است كه وزارت علوم براي تهيه و واگذاري نرم افزار مذكور، هيچ گونه ارتباطي با شركت‌هاي خصوصي نداشته و ندارد و هرگونه ادعاي مطرح شده در اين زمينه مردود است.

س.ج، عضو هيئت علمي گروه شيمي دانشگاه خواجه نصير كه مجري اين پروژه است در پاسخ به اين سؤال كه اين نرم‌افزار چه زماني به دانشگاه‌ها مي‌رسد؟ گفت: دقيق نمي‌دانم.

وي هرگونه فروش اين نرم افزار توسط شركت‌هاي خصوصي را تكذيب كرد.

لازم به ذكر است در بخشنامه وزارت علوم صحبت از ارايه رايگان اين نرم‌افزار به دانشگاه‌ها شده است.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)