۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۸-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۶۹۳
انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۸-۱۲-۱۳۸۹

چين مانع ارجاع پرونده رهبر ديکتاتور ليبي به دادگاه لاهه شد

ممنوعیت سفر معمر قذافی و دیگران سران رژیم او از بخشهای مهم در قطعنامه تصویب شده است زیرا امکان تردد راحت رهبر لیبی را از بین می برد.
 پرسی تی وی چین را عامل اصلی جلوگیری از ارجاع پرونده رهبر دیکتاتور لیبی به دادگاه لاهه توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، هانک فلین خبرنگار شبکه در نیویورک گفت: هیات نماینده لیبی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته درباره تحولات این کشور ، موضعی کاملا بی سابقه اتخاذ کرد.

این هیات از رژیم معمر قذافی، رهبر لیبی جدا شد.

این هیات از اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم کردن معمر قذافی حمایت کرد.

در همین راستا، قطعنامه ای برضد رژیم قذافی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید که براساس ان میلیاردها دلار از دارایی های معمر قذافی در سراسر جهان توقیف می شود.براساس قطعنامه تصویب شده، کشورهای عضو سازمان ملل متحد ملزم خواهند بود در راستای مفاد این قطعنامه حرکت کنند.

ممنوعیت سفر معمر قذافی و دیگران سران رژیم او از بخشهای مهم در قطعنامه تصویب شده است زیرا امکان تردد راحت رهبر لیبی را از بین می برد.

هانک فلین افزود: البته در شورای امنیت سازمان ملل متحد یک مساله مورد اختلاف درباره رژیم قذافی و اقدامات برضد ان بوجود امده است.

این اختلاف به موضوع احاله پرونده معمر قذافی به دیوان کیفری بین المللی مربوط می شود.

شماری از اعضای شورای امنیت خواهان ان هستند که مساله قذافی در این نهاد قضائی بین المللی بررسی شود اما برخی از اعضاء مخالف این دیدگاه هستند.

همین مخالفتها مانع از ان شد که این موضوع در قطعنامه تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل متحد گنجانده شود.

چین و برزیل از مخالفان این امر بودند.

شاید چین بدان علت با ارجاع پرونده معمر قذافی به دیوان کیفری بین المللی مخالفت کرده است که به وضعیت حقوق بشر خودش و عملکرد ضعیفش در این حوزه در داخل چین توجه دارد و از ان بیم دارد که در اینده همین مشکل برای رژیم چین پیش بیاید.
ارسال به دوستان