۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۷۳۹
انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸-۱۲-۱۳۸۹

محكومان زير 18 سال سه استان در تهران نگهداري مي‌شوند

دبير اولين جشنواره بچه‌هاي شهر زيبا گفت: طبق برآوردها مبلغ 500 ميليون تومان براي آزادي افرادي كه شرايط لازم را دارند نيازمند هستيم.

فارس: رئيس ستاد ديه استان تهران گفت: به غير از استان تهران محكومان زير 18 سال دو استان ديگر نيز در كانون اصلاح و تربيت تهران نگهداري مي‌شوند.

سيد محمد ناصر امروز در نشست خبري اولين جشنواره بچه‌هاي شهر زيبا كه براي حمايت از مددجويان كانون اصلاح و تربيت تهران برگزار مي‌شود، اظهار داشت: ستاد ديه استان تهران در راستاي رسيدگي به محكومان جرايم غيرعمد گام‌هاي زيادي به كمك افراد مختلف از جمله خيرين و اهالي رسانه برداشته كه كارنامه بسيار زيبا و درخشاني در اين زمينه دارد.ژ

وي ادامه داد: تا امروز بيش از 650 پرونده را ورود پيدا كرديم كه شرايط مختومه شدن آنها فراهم شده و تعداد زيادي از محكومان منتظر آزادي هستند.

دبير اولين جشنواره بچه‌هاي شهر زيبا گفت: اين موضوع دغدغه ستاد ديه و خيرين بود و خيريني بود كه با كانون اصلاح و تربيت كه محل نگهداري كودكاني است كه بخاطر نوع جرم به اين محل مي‌آيند بود و اين دغدغه هميشه وجود داشت كه براي كودكاني كه در اين كانون حضور دارند چه كاري مي‌توان انجام داد تا شرايط بازگشت به جامعه براي آنها فراهم شود.

ناصر افزود: حضور كودكان زير 18 سال در كانون اصلاح و تربيت بازخورد رفتارهاي اجتماعي و محصول خانواده‌هاي بد سرپرست و از هم پاشيده شده است. اين مكان محل اصلاح و تربيت افرادي است كه در جامعه مرتكب جرم مي‌شوند و آنها را آماده بازگشت به جامعه مي‌كنند اين كودكان غير از نيازهاي جسمي نيازمند‌ي‌هاي عاطفي و رواني دارند و در تمام زمينه‌ها تلاش مي‌شود كه مجموعه‌اي با قابليت بالا براي اين افراد باشد.

رئيس ستاد ديه استان تهران خاطرنشان كرد: اما به هر جهت اين افراد دور از خانواده قرار دارند و اين موضوع بزرگترين لطمه‌اي است كه به اين افراد و در اين شرايط سني وارد مي‌شود هر چه اين جشنواره قوي‌تر برگزار شود به هدف مدنظر خود نزديك‌تر مي‌شويم و اميدواريم با اين انگيزه بالا در فرصت كوتاهي كه تا پايان سال داريم زمينه بازگشت تعدادي از اين افراد را به آغوش خانواده فراهم كنيم.

ناصر در خصوص تعداد كودكاني كه در كانون اصلاح و تربيت تهران نگهداري مي‌شوند، گفت: در اين كانون حدود 38 دختر محكوم و همچنين 330 پسر محكوم زير 18 سال داريم كه تعدادي از آنها اين قابليت را دارند كه با برنامه‌ريزي مناسب به كنار خانواده خود برگردند اميدواريم با تعامل دستگاه قضايي اين امكان و زمينه را فراهم كنيم تا اين امر ميسر شود.

رئيس ستاد ديه استان تهران درباره نحوه ورود و نگهداري كودكان متخلف در كانون اصلاح و تربيت گفت: اين مجموعه را به نام زندان نمي‌شناسند و با توجه به رويكردي كه پيش رو دارد آن را كانون اصلاح و تربيت نامگذاري كرده‌اند كه افراد ابتدا بعد از ورود وارد قرنطينه مي‌شوند و بعد از انجام تست‌هاي پزشكي و استعداد يابي به گروه‌هاي مختلف سني تقسيم مي‌شوند و در خوابگاه‌هاي مختلف كه از لحاظ رواني با سن آنها هم‌خواني دارند مستقر مي‌شوند حتي رنگ‌آميزي داخل خوابگاهها نيز براساس اصول روانشناسي صورت گرفته است.

ناصر با بيان اينكه بسياري از افراد از امكانات آموزشي و تحصيلي كانون اصلاح و تربيت برخودار مي‌شوند افزود: تعدادي از افراد و كودكاني كه در اين مجموعه حضور دارند بعضا كودكان خياباني هستند كه سواد چنداني ندارند و آموزش‌هاي تحصيلي را مانند ديگر مدارس شهر طي مي‌كنند و آموزش و پرورش ضمن نظارت بر اين آموزش‌ها بدون لحاظ اينكه اين آموزش در كدام مركز ارائه شده است به آنها گواهي ارائه مي‌كند.

وي در خصوص رشته‌هاي آموزشي در اين مركز گفت: رشته‌هايي مانند مكانيك، الكترونيك، برق، يارانه، نجاري و آريشگري از رشته‌هايي هستند كه در زمينه آموزش فني و حرفه‌اي به اين افراد تدريس مي‌شود.

ناصر ادامه داد: دغدغه ديگر مسئولين درباره بعد از زمان كيفر و سپري شدن مجازاتش و اين موضوع بايد لحاظ شود كه تعدادي از اين افراد بي‌سرپرست هستند و از سوي خانواده‌ها رها شده‌اند كه بايد از سوي تشكل‌هاي مردمي مورد حمايت قرار گيرند تا اين دغدغه رفع شود.

رئيس ستاد ديه استان تهران با بيان اينكه تعدادي از استان‌هاي كشور كانون اصلاح و تربيت ندارند، گفت: استان‌هاي سمنان و البرز از اين دست استان‌ها هستند كه محكومان زير 18 سال اين استان‌ها در تهران نگهداري مي‌شوند.

دبير اولين جشنواره بچه‌هاي شهر زيبا گفت: طبق برآوردها مبلغ 500 ميليون تومان براي آزادي افرادي كه شرايط لازم را دارند نيازمند هستيم.

گفتني است اولين جشنواره بچه‌هاي شهر زيبا از تاريخ 14 لغايت 20 اسفند در محل كانون اصلاح و تربيت تهران برگزار مي‌شود كه به گفته ناصر نقطه قوت اين جشنواره شناساندن توانمندي‌هاي اين كودكان به مردم است و در همين زمينه تعدادي از شركت‌ها و توليد كنندگان اعلام آمادگي كردند كه بخشي از درآمد خود را به اين جشنواره اختصاص دهند.
ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند