۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۰-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۹۸۰
انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۰-۱۲-۱۳۸۹

دومین سالنامه تخصصی بازار سرمایه منتشر شد

به گفته باغانی، تقویم وقایع اقتصادی جهان شامل رخدادهای مهم در بازارهای جهانی، اطلاعات سود واقعی شرکت ها در سال 88 و زمان برگزاری مجامع از دیگر محتوای ارزشمند این سالنامه است. ضمن این که روند شاخص دریک دهه اخیر نیز به صورت نموداری در این مجموعه دایره المعارف مانند مورد ارزیابی قرار گرفته است که همه این نمودارها از روند صعودی شاخص در یک دهه اخیرحکایت دارد.
 
مدیر پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس 24 از انتشار دومین سالنامه تخصصی بازار سرمایه خبر داد.

علیرضا باغانی با بیان این که سالنامه تخصصی بازارسرمایه در حال حاضرآماده ارائه به کلیه فعالان بازار سرمایه است، گفت: این سالنامه تخصصی برای دومین سال پیاپی و با شکل و محتوایی جدید با شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شده است.

وی با اشاره به ویژگی های سالنامه 90 بورس تهران گفت: از صفحات نخست سالنامه تخصصی بودن آن و مرتبط بودن آن با بازار سرمایه مشخص است، زیرا درصفحات اولیه اطلاعات صاحب سالنامه موارد جدیدی همچون کد سهامداری که اغلب از سوی معامله گران بازارسرمایه فراموش می شود، به همراه نام کارگزاران ناظر وآدرس و شماره تلفن آن ها گنجانده، شده است.

وی تحلیل 120 شرکت برترو پیش روی بورسی و فرابورسی را از جمله محتوای ارزشمند این سالنامه برشمرد و گفت: در این تحلیل های بنیادی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر شرکت های بورسی هم در سال 89 و هم در سال 90 مورد ارزیابی قرار گرفته است، از سویی دیگر، تاثیرآزاد شدن نرخ حامل های انرژی هم برشرکت های پیشرو بورس نیز مورد موشکافی و تحلیل قرار گرفته و در نهایت چشم انداز مختصری از این شرکت ها در سال 90 ترسیم شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سالنامه برای افراد ناآشنا به بورس و غیر حرفه ای های بازار سرمایه نیز قابل استفاده است وآیا صرفا یک سررسید تخصصی است، گفت: بخش عمده ای از این سالنامه به آموزش مفاهیم اولیه و بنیادی بورس و آشنایی با بورس های ایران از جمله بورس، فرابورس، بورس کالا و نحوه معاملات و دراین بازارهاو... اختصاص یافته است، در واقع دراین سالنامه از ساده ترین مفاهیم مثل، ماهیت سهام  تا نحوه معامله در بورس و آیین نامه های مهم و کلیدی بازارسرمایه به صورت پله ای آموزش داده می شود، به طوری که بخشی از فضای هر روز از سال در این سالنامه به آموزش یک یا چند  نکته از بورس و بازار سرمایه اختصاص یافته است.

مدیر اجرایی سالنامه تخصصی بورس 90 از گنجاندن پیش بینی 30 مدیرارشد بورس از وضعیت بازار و صنایع پیش رو در سال آینده در این سالنامه سخن گفت و خاطر نشان کرد: در صفحات اولیه این سالنامه حدود 20 مدیر ارشد بازار سرمایه، وضعیت صنایع و شرکت های مختلف را در سال 90 پیش بینی کرده اند، از این رو اطلاع یافتن از نظر بزرگان بازار می تواند راه گشای معامله گران برای فعالیت در بازار 90 باشد.

 وی ازبانک اطلاعاتی شرکت های بورسی و فرابورسی و بانک اطلاعاتی کارگزاران به عنوان دیگر محتوای سالنامه تخصصی سال 90 یاد کرد و گفت: در بانک اطلاعاتی شرکت های کارگزاری اطلاعاتی همچون نام مدیرعامل شرکت به همراه آدرس، شماره تلفن و آدرس دفتر مرکزی شرکت ها، به همراه مجوزهایی که کارگزاران تا لحظه انتشار سررسید دریافت کرده اند، منتشر شده است.
باغانی با اشاره به انتشار گزیده ای از کتاب 23 اصل موفقیت وارن بافت ثروتمندترین مرد جهان در این سالنامه گفت: در این سررسید خلاصه ای از پرفروش ترین کتاب چهارمین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی یعنی کتاب23 اصل موفقیت وارن بافت و7 گناه نابخشودنی درسرمایه گذاری منتشر شده است.

به گفته وی، تقویم وقایع اقتصادی جهان شامل رخدادهای مهم در بازارهای جهانی، اطلاعات سود واقعی شرکت ها در سال 88 و زمان برگزاری مجامع از دیگر محتوای ارزشمند این سالنامه است. ضمن این که روند شاخص دریک دهه اخیر نیز به صورت نموداری در این مجموعه دایره المعارف مانند مورد ارزیابی قرار گرفته است که همه این نمودارها از روند صعودی شاخص در یک دهه اخیرحکایت دارد. از سویی دیگر،نحوه محاسبه در شرایط مختلف نیز در این مجموعه گنجانده شده تا هرمعامله گری بتواند با استفاده از فرمول های مورد استفاده در بازارقیمت سهام حاضر در پرتفوی خود را در شرایط مختلف محاسبه کند.
علاقه مندان برای خرید این سالنامه می توانند به آدرس اینترنتی www.bourse24.ir  مراجعه نمایند.
برچسب ها: بورس ، سالنامه
ارسال به دوستان