۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۸-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۹۰۲۸
انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۸-۱۲-۱۳۸۹

عشقی که به زندان ختم شد!

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود با استعلام از بانک مجرمان سابقه‌دار اطلاع پيدا کردند که رمضان كه 52 سال سن دارد به اتهام حمل و نگهداري موادمخدر دستگير شده و در حال حاضر نيز در زندان قزل‌حصار به سر مي برد.

دختر دانشجويي كه با ترك تحصيل و ازدواج با راننده اقدام به خريد و فروش مواد مخدر مي‌كرد پس از چهار سال در زندان رجايي شهر شناسايي شد.

به گزارش ايسنا، خانمي با مراجعه به دادسراي شهرستان محل سکونت خود در يکي از استان‌هاي شمالي کشور در شکايتي با موضوع «فقداني» عنوان داشت كه دخترم به هويت مهناز که دانشجوي مترجمي زبان در يکي از دانشگاه‌هاي تهران است به بهانه تحصيل به تهران آمده و از آن زمان تاکنون هيچ اطلاعي از او نداريم.

با تشکيل پرونده مقدماتي و با توجه به اظهارات مادر فرد فقداني در مورد عزيمت دخترش به تهران، پرونده با صدور قرار عدم صلاحيت به تهران ارسال و در اختيار شعبه دوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به دادسراي جنايي و به دستور قاضي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقيقات انجام شده مشخص شد فقداني در حدود چهار سال پيش به بهانه عزيمت به محل تحصيل خود به تهران آمده و پس از گذشت مدتي با تماسي که با اعضاي خانواده داشت، عنوان کرده است که ديگر به خانه باز نمي‌گردد؛ به اين ترتيب خانواده براي منصرف کردن فقداني از اين موضوع به دانشگاه محل تحصيل و محل سکونت او در تهران آمده و در مراجعاتشان متوجه مي‌شوند که مهناز پس از ترک تحصيل از دانشگاه، محل سکونت خود را نيز تغيير داده است.

مادر فقداني در مورد مراجعه ديرهنگام به مراجع قضايي، آن هم پس از گذشت 4 سال، به کارآگاهان گفت كه در طول اين مدت با مهناز تماس تلفني داشتيم و او پاسخگوي تماس‌هاي ما بود؛ سعي داشتيم تا بدون آن که کسي متوجه موضوع شود مهناز را به خانه باز گردانيم که پس از مدتي ديگر تماس هاي تلفني نيز قطع شد؛ آن زمان بود که تصميم گرفتيم تا موضوع را با پليس در ميان بگذاريم.

وي در ادامه گفت: پس از گذشت مدتي که دخترم براي عزيمت به تهران از خودروهاي بين شهري استفاده مي‌کرد، در زمان حضور درخانه در مورد يکي از رانندگان بين شهري که با او آشنا شده بود صحبت مي کرد؛ حتي در چند نوبت نيز که به همراه مهناز به تهران مي‌آمدم با اين راننده ملاقات داشتم اما چون ظاهر مناسبي نداشت از دخترم خواستم تا ديگر با ماشين اين شخص در مسير تهران به منزل تردد نداشته باشد اما او همچنان اصرار داشت که به اين شخص اعتماد دارد.

با توجه به اظهارات مادر فقداني درباره راننده بين شهري، شناسايي دقيق اين فرد و انجام تحقيقات از وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در تحقيقات مشخص شد که رمضان در حدود 5 سال پيش و کمي قبل از ناپديدشدن مهناز شغل خود را رها کرده و از آن زمان نيز ديگر هيچکدام از رانندگان يا دوستانش او را نديده‌اند.

با توجه به ناپديدشدن همزمان رمضان و مهناز و احتمال نقش و مشارکت رمضان در ناپديد شدن فقداني دستور توقيف خودروي سمند وي صادر و در اختيار کليه مراکز انتظامي سطح کشور قرار گرفت؛ در ادامه تحقيقات و درشرايطي که هيچگونه نشاني مشخصي از محل‌هاي تردد و يا سکونت مهناز و رمضان وجود نداشت کشف خودروي رها شده سمند متعلق به رمضان در استان خراسان شمالي، به اداره آگاهي اعلام شد.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود با استعلام از بانک مجرمان سابقه‌دار اطلاع پيدا کردند که رمضان كه 52 سال سن دارد به اتهام حمل و نگهداري موادمخدر دستگير شده و در حال حاضر نيز در زندان قزل‌حصار به سر مي برد.

بلافاصله با انجام هماهنگي‌هاي قضايي رمضان به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد تا تحقيقات در مورد سرنوشت دختر فقداني از وي آغاز شود.

رمضان در اظهارات خود به کارآگاهان مدعي شد : 6 سال پيش با مهناز ازدواج کرده و پس از آمدن به تهران، در حالي که ديگر به خاطر اعتياد شديد نمي‌توانستم شغل مشخصي داشته باشم، به خريد و فروش موادمخدر پرداخته و در طول اين مدت نيز در يک پارک در حومه تهران چادر زده و به همراه مهناز در آن زندگي مي‌کردم.

رمضان گفت: پس از ازدواج و آمدن به تهران مهناز نيز همانند من به مصرف موادمخدر اعتياد پيدا کرد و حتي اعتياد او از من شديدتر شد و به مصرف شيشه گرايش پيدا کرد تا اينکه او نيز چندي پيش به اتهام حمل و مصرف موادمخدر از نوع شيشه و تهديد با چاقو دستگير شد.

در تحقيقات بعمل آمده در مورد نحوه دستگيري مهناز نيز مشخص شد که وي براي مصرف موادمخدر به منزل يکي از مصرف‌کنندگان مواد در سرآسياب کرج تردد داشته و از آنجائي که اين محل به مکاني براي تردد افراد معتاد تبديل شده بود، اهالي مجتمع با طرح شکايتي از پليس درخواست رسيدگي به موضوع را كرده كه با طرح شکايت اهالي مجتمع و انجام هماهنگي‌هاي قضايي لازم مأموران ضمن ورود به اين واحد مسکوني که به محلي براي مصرف موادمخدر تبديل شده بود، مهناز را که تلاش داشت تا با تهديد چاقو از دست مأموران متواري شود به همراه ديگر متهمان دستگير و ضمن تشکيل پرونده به مرجع قضايي تحويل و از آنجا به زندان رجايي شهر منتقل كردند.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن اظهار تأسف شديد در خصوص سرنوشت فقداني در پايان اين خبر گفت: با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره فرد فقداني، وي در زندان رجايي‌شهر مورد شناسايي قرار گرفت و مراتب براي تأييد هويت او به خانواده‌اش اعلام و هويت وي از سوي خانواده‌اش مورد تأييد قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد رسانه انگلیسی: واشنگتن و لندن به دنبال ارائه مجوز حمله به خاک روسیه هستند ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فوتسال شعار هواداران نساجی علیه نکونام در ورزشگاه وطنی فراجا: اعضای یک گروهک تروریستی شب گذشته قصد ورود به کشور را داشتند