۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۹۳۶۳
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۲-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۹۳۶۳
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۲-۱۲-۱۳۸۹

هشدار وزیر دفاع آمریکا به پادشاه بحرین : زمان به سود ایران است ، کوتاه بیایید

گيتس با ادعاي اينكه ايران مايل به دخالت در امور داخلي بحرين است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرين به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ايران افزايش مي يابد.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا كه براي ديدار از بحرين و گفتگو با مقامات اين كشور به اين كشور عربي حاشيه خليج فارس سفر كرده ، اعلام كرد كه دولت بحرين اگر خواهان "جلوگيري از دخالت ايران در اين كشور" است بايد براي انجام اصلاحات عميق اقدام كند.

 به گزارش عصر ايران و به نقل از خبرگزاري فرانسه ، گيتس در ديدار با پادشاه و وليعهد بحرين در عین حالی که این مطلب را گفته ٰ، افزوده است كه شواهدي مبني بر مداخله ايران در نارامي هاي هفته هاي گذشته در بحرين در دست نيست.

گيتس با ادعاي اينكه ايران مايل به دخالت در امور داخلي بحرين است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرين به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ايران افزايش مي يابد.

وزير دفاع آمريكا در اين باره گفت : به آنها ( پادشاه و وليعهد بحرين ) گفتم كه در اين باره
( انجام اصلاحات فوري و عميق) زمان به نفع "ما" نيست.

آمريكا به شدت از اوضاع جاري در بحرين نگران است و تلاش دارد با ايجاد فشار به مقامات بحرين آنها را به انجام اصلاحاتي براي جلب رضايت مخالفان شيعه حكومت وادارد.

بحرين مركز پايگاه پنجم دريايي آمريكا در منطقه است و يكي از متحدان نزديك واشنگتن در منطقه خليج فارس محسوب مي شود.

ناآرامي ها در بحرين در پي وقوع موجي از نآرامي در كشورهاي عربي كه منجر به سقوط دو دولت ديكتاتوري تونس و مصر در ماه گذشته شد ، به همراه جمع ديگري از كشورهاي عربي آغاز شده است.

مخالفان شيعه دولت پادشاهي بحرين يك دست نيستند و در حالي كه برخي از گروه هاي مخالف خواستار استقرار نظام جمهوري هستند ، اما اكثريت مخالفان خواهان تبديل نظام مطلقه پادشاهي به يك نظام مشروطه هستند.همچنین برخی از اهل سنت بحرین نیز بین مخالفان هستند.

با وجودي كه بيش از 70 درصد از جمعيت بحرين از شيعيان تشكيل شده است ، اما خاندان آل خليفه كه حاكم بر اين كشور است از اقليت اهل تسنن هستند.

 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
23
23
مقاومت مردمی در جهان در برابر ستمگران به ویژه در کشورهای اسلامی باعث پیروزی و غلبه مستضعفان بر مستکبران خواهد شد و همه اینها نشانه های ظهور امام زمان عج خواهد بود همه باید خود را آماده کنیم قطعا کسب تقوای الهی و اصلاح جامعه خود کمک بزرگ برای پذیرش حکومت جهانی امام زمان خواهد بود به امید پیروزی مسلمانان بر کفار و برپایی حکومت الهی مهدی عج
يك دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
10
بسيار جالبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
2
13
به نظر من سپاه حمله که بحرینو بگیره دور هم بخندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
اره بعد جنگ هشت ساله یه کار مثبت انجام بده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
11
47
لطفاً بحث شیعه و سنی نکنید. همشون بحرینی هستند ومال یک کشور
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
عزیز من، اول مطالعه کن بعد نظر بده که نخوای ژست صلح طلبانه بگیری. یک اکثریت 80 درصدی زیر ستم اقلیتی سنی سالهاست که دارند رنج میشکن.
ضمن اینکه فراموش نکن که بحرین به ایران متعلقه و "کشور" نیست.
شهاب
| United States of America |
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
فکر نکنم به کسانی که برا تغییر بافت جمعییتی به بحرین وارد شدن بشه گفت بحرینی!!
سرباز میهن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
درسته نباید بینشون تفرقه ایجاد کرد ولی لطفا برو تارخ رو مطالعه کن و ببین چگونه انگلستان با دسیسه همین خاندان اهل تسنن این پاره ی وطن رو از کشور عزیزمون ایران جدا کرد...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
13
بحرين انشا.. از خومونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
13
اگرهم دخالت كنيم ،يك موضوع داخلي است به آمريكا چه دخلي دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
11
ما ایرانی ها با بحرینی ها و مردم حاشیه جنوبی خلیج فارس از یک فرهنگ مشترکیم چه سنی باشند چه شیعه. بحث شیعه و سنی کردن ، یک بحث ضد اسلامی انگلیسی است برای تضعیف ملتها
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
6
همه مسلمانان بحريني هستند ،‌تفرقه نياندازيد
خاوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
5
یا این اقای گیتس در اشتباه است یا رژیم ایران . البته رژیم ایران حتما اشتباه نمیکند و دست به بازی خطرناک اشوب بپا کن و حکومت کن دست نمیزند چون عاقلتر از این حرفهاست و میداند که احتمال اینکه زبانه های اتش دامن خودش را گرفته و بهانه و گستاخی بدست تجزیه طلبان و خدای نا کرده دست محرومین و مخالفین نظری بدهد, دور از ذهن نیست. ولیکن ایران نیز دنبال ثبات است تا در امنیت و رفاه کامل به اهداف خود دست یابد ووو بنابر این اقای گیتس است که حتما اشتباه میکند.و شاید اقای گیتس احساس میکند که جمهوری اسلامی میخواهد جای امریکا در در قدرت جهانی بگیرد ووو که از همینج و با عقل کوچکم به ایشان میگویم که نه عزیز جان برادر,انوقت ما هم میشیم عین تو ,جهانخوار و امپریالیست و باید در کل جهان هزینه کنیم و پایگاه بزنیم و از نیروهای خودمون نگهبان بزاریم . تازه انوقت میشیم عین جنابعالی(امریکا) و دنبال متحد توی دنیا بگردیم و حرکه به حرفمون گوش نداد ,براش شاخ و شونه بکشیم و تحریمشان کنیم وووو
علي از بحرين
Bahrain
۰۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
9
باسلام بنده از بحرين استان 14سابق خودمان به اقاي ناشناس عرض مينمايم بحث شيعه و سني نيست بحث ظلمي است كه بناحق به اكثريت مطلق مردمان اصلي اين كشور ميشود رو انترنت گوگل بدنبال تاريخ بحرين و مشكلات ان بگرديد حقيقت ماجرا ميابي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
1
من مطمئنم که جوانان بحرین که خون ایرانی در رگاشون جریان داره به زودی به خواسته های خودشان خواهند رسید و متاسفم از اینکه در کنار آنها نیستم و کمکی از دست من ساخته نیست و لی از دو لت ایران می خوام که به هر طریق ممکن به هموطنانمان کمک کنه .