۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۰۸۵۵
انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۰

تلاش ژاپن برای ساخت پوشش خاص در اطراف نیروگاه فوکوشیما

بر اساس یکی دیگر از طرح های دولت ژاپن، تانکری خالی در نزدیکی ساختمان رئاکتور شماره دو فوکوشیما قرار خواهد گرفت تا آب به شدت رادیو اکتیو در داخل آن جمع آوری و سپس به شیوه خاصی دفع شود.
دولت ژاپن در حال گفتگو با متخصصان هسته ای برای بررسی طرح ساخت پوشش هایی مخصوص در اطراف ساختمان رئاکتورهای هسته ای نیروگاه زلزله زده فوکوشیما است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شینهوا ، این در حالی است که آزمایش ها نشان می دهد میزان ماده ید رادیو اکتیو در آب اطراف رئاکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما بیش از سه هزار و سیصدو پنجاه برابر حد مجاز است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی ژاپن، دولت این کشور قصد دارد پوشش هایی از جنس الیاف خاص را در اطراف ساختمان رئاکتورهای نیروگاه فوکوشیما قرار دهد و برای محدود کردن انتشار مواد رادیواکتیو از آنها، فیلترهای مخصوصی را نصب کند.

بر اساس یکی دیگر از طرح های دولت ژاپن، تانکری خالی در نزدیکی ساختمان رئاکتور شماره دو فوکوشیما قرار خواهد گرفت تا آب به شدت رادیو اکتیو در داخل آن جمع آوری و سپس به شیوه خاصی دفع شود.

یوکیو اِدانو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز چهارشنبه گفت دولت و متخصصان هسته ای همه احتمالات را برای کنترل اوضاع در نیروگاه فوکوشیما بررسی می کنند.

نخست وزیر ژاپن گفته است بعد از پایان بحران در نیروگاه هسته ای فوکوشیما، این تاسیسات هسته ای را کنار خواهد گذاشت.

 
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)