۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۳۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۳۴۸
انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۰

وزیر کار: وزارت کار مسوولیت مستقیمی در ایجاد اشتغال ندارد

ممکن است بعضی از دوستان و مردم گمان کنند که اگر این همه شغل ایجاد شده پس چطور همچنان بیکاری در کشور وجود دارد؟ در این مورد باید بگویم کسی ادعا نکرده که بیکاری حذف شده است و دیگر بیکار در کشور نداریم.

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه هیچ حسی بدتر و ناخوشایندتر ازبیکاری نیست، گفت: ضرب‎المثلی وجود دارد که می‎گوید "بیکاری از شر بدتر است".

به گزارش مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر وی بیکاری چه حسی می تواند داشته باشد، گفت: هیچ حسی ناخوشایندتر از بیکاری نیست.

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر بدترین شکل موجود در کشور ما بیکاری است، اظهار داشت: نه اینکه از بیکاری معضل بدتری وجود ندارد، بلکه به دلیل اینکه بیکاری ریشه و منشا بسیاری از ناهنجاری‌ها مانند اعتیاد، طلاق و بزهکاری است.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: در برخی از مناطق کشور ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گویند "بیکاری از شر بدتر است" این نگاه باعث شد که با وجود اینکه وزارت کار مسئولیت مستقیمی در ایجاد اشتغال ندارد ولی به دلیل درک تبعات بیکاری، بخشی از توان خود را برای حل معضل بیکاری به کار گرفته و خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

وی همچنین در برآورد تعداد بیکاران کشور نیز تصریح کرد: طبق آخرین آماری که رئیس جمهور اعلام کرده اند، تعداد بیکاران کشور 2 میلیون و 400 هزار نفر است و تقریبا در حد 10 درصد نیز نرخ بیکاری کشور وجود دارد.

به گفته وزیر کار و امور اجتماعی، اگر جمعیت فعال را 25 میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود 2.5 میلیون بیکار به منزله 10 درصد نرخ بیکاری است که البته هرچند ممکن است این نرخ در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر پایین تر باشد اما ما باید تلاش کنیم که همین میزان را نیز کاهش دهیم.

شیخ الاسلامی بیان داشت: اما نکته ای که من می خواهم بگویم اینکه ممکن است بعضی از دوستان و مردم گمان کنند که اگر این همه شغل ایجاد شده پس چطور همچنان بیکاری در کشور وجود دارد؟ در این مورد باید بگویم کسی ادعا نکرده که بیکاری حذف شده است و دیگر بیکار در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: اتفاقا طبق آمارهایی که ما داریم، سالیانه 1 میلیون و 600 هزار نفر متقاضی کار وارد بازار کار می شوند. یعنی 1 میلیون و 600 هزار شغل که در سال ایجاد کنیم به نیاز ورودی های جدید بازار کار کشورمان پاسخ گفته ایم و شما تنها می توانید بینید که نرخ بیکاری ثابت بماند.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Thailand
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
1
سلام اقای وزیر شما به چه کسی بیکار میگید ؟