۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۵۷۶
انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰

ادعاهای ضد ایرانی رئیس پارلمان اردن

رئیس پارلمان اردن مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد.

به گزارش خانه ملت به نقل از روزنامه الوطن چاپ منامه، "فیصل فایز" رئیس پارلمان اردن با اعلام حمایت از دخالت نظامی عربستان در سرکوب معترضین در بحرین مدعی شد: دخالت ایران در امور داخلی برخی از کشورهای عربی اکنون دیگر برای همه روشن شده است.

رئیس پارلمان اردن که در حال دیدار از کویت است این سخنان را در دیدار با شماری از روزنامه نگاران کویتی مطرح کرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که ایران خواهان روابط برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل نباشد کشورهای عربی باید پیام ویژه ای به این کشور ارسال کنند تا دیگر در امور بحرین دخالت نکند.

فایز همچنین گفت: پارلمان اردن به عنوان عضوی از پارلمان های کشورهای عربی خواستار برگزاری نشست پارلمانی فوق العاده ای اتحادیه پارلمانی کشورهای عربی برای صدور بیانیه ای در این مورد هستیم.

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود ادعا کرد: تهران تنها به دنبال منافع خود در منطقه است و چشم طمع به کشورهای دیگر دارد. کشورهای عربی باید برای مقابله با این موضوع موضع متحدی اتخاذ کنند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخیرا و به دنبال افزایش سرکوب و کشتار معترضین شیعه در بحرین و دخالت نظامی عربستان در بحرین برای کمک به این روند، بیانیه ای صادر کرد و با انتقاد از سیاست های عربستان در بحرین خواستار خروج نیروهای سعودی از این کشور شد.
برچسب ها: اردن
ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود