۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۵۹۲
انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰

پرداخت نقدي يارانه‌ شير؛ كاهش مصرف، افت سلامت

پيشتر مديركل تامين و توزيع وزارت بازرگاني در گفت وگو با ايرنا ، تصميم گيري نهايي براي نحوه پرداخت يارانه شير در سال جاري را موكول به تصميم ستاد هدفمندي يارانه ها اعلام كرد و گفت: با اين وجود تا پايان فروردين ماه همچنان شير يارانه اي توزيع مي شود.

معاون توسعه كشاورزي بنياد مستضعفان گفت: پرداخت نقدي يارانه شير مترادف با كاهش مصرف شير در كشور خواهد بود كه اين امر تاثيراتي منفي در سلامت جامعه و همچنين صنعت دامپروري به جا مي‌گذارد. 
 
اصغر تفضلي هرندي افزود:درصورتي كه يارانه شير به شكل نقدي و به طور مستقيم به حساب مردم واريز شود، مصرف شير در كشور به شدت كاهش مي يابد ، چرا كه مردم با تصور اينكه اين مصرف چندان ضروري نيست، آن را از سبد كالاهايي خود حذف مي‌كنند.

وي ادامه داد: اين امرمنتج به كاهش مصرف شير شده و در نهايت دامداران مجبور مي‌شوند توليد را كاهش دهند كه تاثير زيادي بر صنعت دامپروري كشور برجاي مي‌گذارد.

معاون توسعه كشاورزي بنياد مستضعفان درخواست كرد: دست اندركاران مقوله شير را در بخش هدفمندي يارانه‌ها از ديگر محصولات و كالاها جدا كنند.

وي اظهار داشت: بنا به تاكيد تمامي كارشناسان سلامت و تندرستي، كاهش مصرف شير، سلامتي مردم را در بلند مدت در معرض خطر قرار مي‌دهد و علاوه بر آن هزينه درمان ناشي از پايين بودن مصرف شير در بلند مدت به مراتب چندين برابر يارانه پرداختي خواهد بود.

ياد آور مي شود طي يك ماه گذشته مباحثي مبني بر حذف يارانه شير از كارخانه‌هاي لبني مطرح شده و زمزمه‌هايي در مورد تخصيص اين يارانه‌ها به صورت مستقيم به مردم شنيده مي‌شود كه اين مسئله با مخالفت‌ توليدكنندگان و كارشناسان بخش سلامت روبرو شده است.

پيشتر مديركل تامين و توزيع وزارت بازرگاني در گفت وگو با ايرنا ، تصميم گيري نهايي براي نحوه پرداخت يارانه شير در سال جاري را موكول به تصميم ستاد هدفمندي يارانه ها اعلام كرد و گفت: با اين وجود تا پايان فروردين ماه همچنان شير يارانه اي توزيع مي شود.
 
يدالله صادقي افزود : در زمان حاضر و براساس دستورالعمل اعلامي به استان ها همچون گذشته توزيع بخشي از شير مصرفي مانند مقادير سال 89 با قيمت يارانه اي 350 تومان عرضه مي شود.

ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد