۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۴۱۹۹
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۰

مهندس و دكتر اتو كشیده معتاد هم داریم!

الان دیگر بحث تابو بودن صحبت درباره اعتیاد مطرح نیست، بحث اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیشگیری مطرح است. 22 سازمان بزرگ مبارزه با مواد مخدر با بودجه‌های كلان داریم كه نتیجه اقدامات‌شان شده است وضعیتی كه می‌بینیم.
خبرآنلاین: هفته گذشته میزگردی با عنوان علل گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی جدید در كافه خبر برگزار شد یكی از شركت كنندگان در این میزگرد دكتر ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود او در قسمتی از سخنانش خیلی با صراحت یكی از دلایل مهم گرایش جوانان را عدم اطلاع‌رسا‌نی رسانه‌ها و صدا و سیما می‌داند و می‌گوید:

رسانه‌ها مقصرند. شما چرا اطلاع‌رسانی دقیق درباره مشكلات مربوط به مواد مخدر نمی‌كنید؟ بعد هم باید پذیرفت نهادهای اطلاع‌رسان و فرهنگ‌سازی در كشور، واقعا سست عمل كرده‌اند. ما با مگس‌كش نمی‌توانیم جلوی سونامی ملخ را بگیریم. تمامی دانشگاه‌ها و مدارس باید آموزش‌های لازم را داشته باشند. الان دیگر بحث تابو بودن صحبت درباره اعتیاد مطرح نیست، بحث اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیشگیری مطرح است. 22 سازمان بزرگ مبارزه با مواد مخدر با بودجه‌های كلان داریم كه نتیجه اقدامات‌شان شده است وضعیتی كه می‌بینیم.

32 سال است انقلاب شده و تازه 7 ماه پیش معاونت پیشگیری در قوه قضائیه راه‌اندازی شده است. مشكل ما در روان‌گردان‌ها، قانون نیست، عملكرد رسانه‌ها، ضعف در آموزش و اطلاع‌رسانی و همینطور عدم قاطعیت در مبارزه با مواد مخدر است.

واقعیت این است كه هنجارفرستان و الگوهای جامعه دچار مشكلات رفتاری هستند. وقتی ورزشكاران یقه همدیگر را می‌گیرند، چطور می‌توان به بچه گفت پرخاشگری نكن؟ روشنفكران علنا دارند گراس و كوكا می‌زنند و به این مسأله افتخار می‌كنند.

صدا و سیما هم تصویر غیرواقعی از معتادان نشان می‌دهد. هر چه معتاد در تلویزیون نشان دادند، آدم‌های شل و وارفته هستند، واقعی‌تر اگر نگاه كنیم، مهندس و دكتر اتوكشیده هم خیلی هست كه معتاد شناخته می‌شوند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید