۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۰۶۲
انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۰

پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره نظامي آمريكا

اين ماهواره‌ها كه اولين آن GEO-1 نام دارد جايگزين ماهواره‌هاي برنامه پشتيباني دفاعي ارتش كه از سال 1970 تا كنون در مدار هستند، خواهند شد.
يك ماهواره نظامي آمريكا پس از يك روز تاخير در نتيجه بد بودن آب‌وهوا روز شنبه هفتم مي (17 ارديبهشت) براي افزايش قدرت دفاع موشكي و قابليت تشخيص اين كشور به فضا پرتاب شد.

به گزارش ايسنا، اين ماهواره بر روي موشك «اطلس 5» ناسا از ايستگاه نيروي هوايي كيپ كاناورال در ساعت 18:10 به وقت گرينويچ به فضا پرتاب شد.

اين ماهواره اولين سري از چهار ماهواره برنامه‌ريزي شده سيستم فضايي مادون ‌قرمز است.

اين ماهواره‌ها كه اولين آن GEO-1 نام دارد جايگزين ماهواره‌هاي برنامه پشتيباني دفاعي ارتش كه از سال 1970 تا كنون در مدار هستند، خواهند شد.

اين ماهواره 1.3 ميليارد دلاري قرار است در زمان جنگ به عنوان هشداردهنده‌اي پيشرفته از خطرات وارده احتمالي براي ارتش عمل كند.

اين ماهواره در مدار هم‌گردش زمين در 34 هزار و 406 كيلومتري بالاتر از منطقه پوششي آن گردش خواهد كرد.

اين ماهواره سيستم هشداردهي زودهنگام موشك‌هاي دريافتي را ارتقا مي‌بخشد.

GEO-1 همچنين كاربردهاي ديگري از جمله جمع‌آوري اطلاعات، موشك دفاعي و آگاهي موقعيتي براي كاركنان ارتش خواهد داشت.

اين ماهواره برخلاف سيستم‌هاي قديمي موجود در مدار مي‌تواند مناطق متعدد و تهديدات احتمالي را به صورت همزمان رديابي كند.

GEO-1 از فناوري حساس به حرارت براي انجام ماموريت خود استفاده كرده و قرار است تا 12 سال به كار خود در فضا ادامه دهد.

به گفته مديران پرتاب، ماهواره Geo-2 تا سال آينده به فضا پرتاب خواهد شد.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)