۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۲۰۸
انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۰

افزایش سفر گردشگران چینی به فرانسه

گردشگران چینی برای دومین سال، در صدر لیست بازدیدکنندگانی از فرانسه قرار گرفتند که بیشترین میزان پول را در این کشور خرج کرده اند.
گردشگران چینی برای دومین سال، در صدر لیست بازدیدکنندگانی از فرانسه قرار گرفتند که بیشترین میزان پول را در این کشور خرج کرده اند.
 
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان گردشگری جهانی، در سال گذشته در حدود 57 میلیون نفر چینی به کشورهای مختلف جهان سفر کرده اند.
 
این مساله رکوردی جدید برای این کشور محسوب شده و در میان کشورهای جهان مقام چهارم را در این زمینه از آن خود کرده است. با توجه به آمار منتشر شده این رقم نسبت به سال گذشته از افزایش 20.4 درصدی برخوردار شده است.
 
این در حالی است که انتظار می رود این میزان در سال 2011 به 65 میلیون نفر افزایش یابد. اما بر اساس آمار سازمان گلوبال بلو، چینی ها یکی از دست و دلبازترین گردشگران جهان در فرانسه محسوب شده و دولت فرانسه توانسته است درآمد چشمگیری را از این طریق کسب نماید.
 
میانگین پول خرج شده از سوی گردشگران چینی در فرانسه برابر با 1300 یورو معادل 1900 دلار بوده است. مجموع پولی که گردشگران خارجی سال گذشته در فرانسه خرچ کرده اند با 35 درصد افزایش به 3 میلیارد یورو رسیده که از این میزان، 650 میلیون یورو متعلق به گردشگران چینی بوده است.
 
پس از چین، گردشگران روسیه با 220 میلیون یورو که نسبت به سال 2009 از 30 درصد افزایش برخوردار شده در رده دوم و برزیلی ها با 56 میلیون یورو که نسبت به گذشته از 56 درصد افزایش برخوردار شده است در رده سوم قرار گرفته اند.
ارسال به دوستان