۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۶۷۶۵
انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۰

تألیف دانشنامه عرفان و تصوف در آکادمی مطالعات ایرانی لندن

گروهی از نخبگان مجرب در امور دانشنامه نگاری و از طرف دیگر متخصص در عرفان و تصوف اسلامی، بخش های مختلف مدخل یابی، پرونده سازی و گردآوری منابع و اطلاعات، تألیف مقالات، ویرایش و آماده سازی این دانشنامه را بر عهده داشته اند.
عصر ايران - تألیف دانشنامه عرفان و تصوف در آکادمی مطالعات ایرانی لندن به اتمام رسید.

به گزارش «تابناک»، این دانشنامه با رعایت ضوابط دانشنامه نگاری و در پنج هزار مدخل و یک هزار و پانصد صفحه به صورت الفبایی تألیف شده است.

گرایش اصلی این دانشنامه پرداختن به فرهنگ مکتوب عرفان و تصوف است. از این رو از فرهنگ شفاهی و دست نوشته های منتشر نشده فاصله گرفته و فقط در قلمرو آثار منتشر شده، پژوهشگران و عارفان تلاشگر و مراکز و نهادهای مؤثر در گسترش این فرهنگ کار شده است.

گروهی از نخبگان مجرب در امور دانشنامه نگاری و از طرف دیگر متخصص در عرفان و تصوف اسلامی، بخش های مختلف مدخل یابی، پرونده سازی و گردآوری منابع و اطلاعات، تألیف مقالات، ویرایش و آماده سازی این دانشنامه را بر عهده داشته اند.

قرار است دانشنامه مذکور، به زبان های عربی و انگلیسی هم ترجمه شود.

در این باره روابط عمومی آکادمی مطالعات ایرانی لندن اعلام کرد: سرویراستار این دانشنامه حجة الاسلام والمسلمین دکتر سلمان صفوی، مدیریت تولید محمد نوری و مدیریت نظارت آقای سید مصطفی مطبعه چی بوده و حدود پنجاه تن از مؤلفین و ویراستاران در نگارش و ویرایش آن مسئولیت داشته اند.

 گفتنی است این آکادمی اعلام کرده درصدد است حرف آ و الف آن به صورت اینترنتی منتشر کرده و تا چند ماه آینده نیز کل کتاب به دو روش الکترونیکی و کاغذی در بریتانیا و ایران منتشر شود.
ارسال به دوستان
باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند این خوردنی‌های کم چرب زیاد هم سالم نیستند کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است! رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: هیچ مدرسه ای در تهران در لیست ساختمان های ناایمن بحرانی قرار ندارد برنامه جامعة المصطفی در تایلند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران / عبور «شاهد ۱۳۶B» از جلوی چشم پزشکیان (عکس) سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / ابراهیم عقیل، تحت تعقیب امریکا بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها