۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۶۸۲۰
انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۰

پسر "یوسف القرضاوی" به ایران می ‏آید

از این‏ رو، سفر یك هفته‏‏ ای این هیأت، فرصت مهمی برای ترمیم ارتباط فرهنگی بین دو تمدن بزرگ ایران و مصر و نسل‏های اسلامی و انقلابی دو كشور به شمار می‏رود.
                
«عبدالرحمن یوسف» شاعر مشهور و فرزند «شیخ یوسف قرضاوی» مفتی اهل‏ سنت كه عضو فعال جوانان میدان التحریر قاهره بود و پس از جنگ ۳۳ روزه قصیده‏ای در مدح «سید حسن نصرالله» سرود و خبر شیعه شدنش منتشر گردید فردا وارد ایران می‏شود.

به گزارش ابنا ـ هیأتی از شخصیت‏های علمی، فرهنگی و ادبی مصر فردا سه‏ شنبه برای اقامتی یك‏ هفته‏ای وارد تهران می‏شود.

در این هیأت كه به دعوت مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) به ایران می‏آیند نام‏هایی همچون «دكتر علوی امین» استاد دانشگاه الازهر، «عبدالرحمن یوسف القرضاوی» شاعر مشهور و عضو جوانان انقلاب مصر، «عادل المعلم» از مدیران انتشارات "دار الشروق"، «احمد السیوفی» روزنامه‏نگار و «خانم امانی ماجد» رییس بخش دینی مؤسسه الاهرام به چشم می‏خورد.

در این میان، نام عبدالرحمن یوسف برای مردم ما آشناتر است؛ فرزند «شیخ یوسف قرضاوی» مفتی اهل‏سنت، كه پس از جنگ ۳۳ روزه قصیده‏ ای در مدح «سید حسن نصرالله» سرود و در مراسم "روز شهید" در ضاحیه بیروت هم شركت كرد. حتی در آن زمان خبر شیعه شدن این شاعر جوان و انقلابی نیز اعلام شد (كه البته از سوی خود او تأیید نگردید).

وی در زمان دیكتاتوری «حسنی مبارك» نیز با كمال شجاعت اشعاری در هجو وی سرود و در شب شعرهای داخل مصر قرائت كرد كه دو شعر "الهاتك بامر الله (هتك‏ كننده حكم خدا)" و "مسبحة الرئیس (تسبیح رییس جمهور)" از معروف‏ترین آنها هستند.

عبدالرحمن در روزهای انقلاب مصر جزء جوانان متحصن میدان التحریر بود و اینك خاطرات آن روزهای بیادماندنی را به عنوان "یومیات ثورة الصبار..." در سایت خود منتشر می‏كند.

همچنین دكتر علوی امین از دیگر اعضای این هیأت، نویسنده كتاب "ابوطالب مسلمان است" می‏باشد. انتشارات دارالشروق نیز از بزرگ‏ترین شركت‏های انتشاراتی جهان عرب به شمار می‏رود. مؤسسه الاهرام هم با داشتن ۱۹ روزنامه و مجله، مهم‏ترین نهاد مطبوعاتی مصر است كه اینك پس از سقوط مبارك، تلاش می‏كند خود را با اهداف انقلاب هماهنگ كند.

از این‏ رو، سفر یك هفته‏‏ ای این هیأت، فرصت مهمی برای ترمیم ارتباط فرهنگی بین دو تمدن بزرگ ایران و مصر و نسل‏های اسلامی و انقلابی دو كشور به شمار می‏رود.

قرار است این هیأت ضمن بازدید از مراكز علمی و فرهنگی كشور، با مسؤولان مرتبط دیدارهایی داشته باشند.

همچنین شب شعری از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) با حضور عبدالرحمن یوسف و تعدادی دیگر از شعرا در قم برگزار خواهد شد كه اخبار آن متعاقبا اعلام می‏گردد.
ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند