۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۰۶۹
انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰

هدايت تحصيلي دانش‌‌آموزان به دوره راهنمايي انتقال مي‌يابد

وي افزود: بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، وظيفه هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌هاي تحصيلي با مشاوران مدارس است.

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجراي ساختار جديد آموزشي (3،3،6)، هدايت تحصيلي دانش‌آموزان از پايه اول متوسطه به پايه سوم راهنمايي انتقال مي‌يابد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط ‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، حسن فرازنده خالدي اظهار داشت: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه، آموزش و پرورش مكلف است با توجه به جمعيت دانش‌آموزي در رشته‌هاي مختلف تحصيلي متناسب با نياز جامعه به تدريج و در طول برنامه تا برقراري توزيع متوازن، وظيفه هدايت تحصيلي دانش‌آموزان را براساس استعداد و علايق آنها انجام دهد.

وي افزود: بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، وظيفه هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌هاي تحصيلي با مشاوران مدارس است.

فرازنده خالدي با اشاره به فعاليت‌هاي اداره‌كل تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در جهت محقق كردن اهداف هدايت تحصيلي دانش‌آموزان تصريح كرد: مشاوران مدارس بر اساس نتايج آزمون‌هاي ريون و رغبت ‌سنج دانش‌آموزان كه به ترتيب ضريب هوشي و ميزان علاقه و استعداد دانش‌آموزان براي انجام فعاليت‌هاي شغلي را مي‌سنجد همچنين با بررسي نمرات دوره راهنمايي تحصيلي و پايه اول متوسطه دانش‌آموزان، دريافت نظرات معلمان و دبيران دروس و تكميل فرم‌‌هاي نظرخواهي از سوي دانش‌آموزان و والدين آنها، دانش‌آموزان را در شاخه و رشته تحصيلي مناسب هدايت مي‌كنند.

وي، زمان انجام هدايت تحصيلي دانش‌آموزان را دو هفته اول تيرماه اعلام و خاطرنشان كرد: با اجراي نظام آموزشي (3،3،6) فرآيند هدايت تحصيلي به دوره راهنمايي انتقال مي‌يابد.
ارسال به دوستان