۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۰۷۴
انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰

زیباری به تهران می‌آید

زیباری در این دیدار همچنین تاکید کرد موضوع خروچ منافقین از عراق از سوی دولت این کشور در دست پیگیری است .
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق ضمن مرور آخرین وضعیت روابط دو جانبه و رایزنی پیرامون آخرین تحولات منطقه و شرایط بین المللی ، از روند مثبت و رو به رشد همکاریها ابراز رضایت کردند.

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی در این ملاقات با اشاره به مشترکات دو کشور در مسائل دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی اعلام کرد : خوشبختانه روابط دو کشور در تمامی ابعاد سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی به خوبی پیش می رود و باید تلاش کرد مناسبات دو کشور در ابعاد سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر امور خارجه عراق نیز با تاکید بر روابط خوب ، نزدیک و برادرانه دو کشور ، اظهار داشت : روابط تهران – بغداد در کلیه ابعاد وز مینه ها در حال رشد و توسعه است و این بدلیل اعتماد متقابل و اراده رهبران دو کشور است .

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به تهران برای ادامه مذاکرات و پیگیری و اجرای توافقات فیمابین تاکید کرد روابط فیمابین در مسیر و ریل مناسبی قرار گرفته است.

زیباری در این دیدار همچنین تاکید کرد موضوع خروچ منافقین از عراق از سوی دولت این کشور در دست پیگیری است .

در این دیدار همچنین پیرامون آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله تحولات بحرین ، یمن و لیبی رایزنی و تبادل نظر شد و طرفین ضمن انتقاد از برخورد تبعیض آمیز و استاندارد دو گانه غرب با این تحولات ، ضرورت هماهنگی و رایزنی بیشتر برای اتخاذ مواضع مناسب در این رابطه از جمله در چارچوب جنبش عدم تعهد را مورد تاکید قرار دادند.

سازماندهی بهتر و نهادینه شدن برنامه ها، خدمات و تسهیلات برای سفر های زائرین نیز از دیگر موضوعات مذاکرات آقایان صالحی و زیباری در این ملاقات بود.
ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان