۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۱۳۲
انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۰

وزیر علوم: منابع قدیمی علوم انسانی حذف نمی‌شوند

دانشجو افزود:‌ با ارایه منابع علوم انسانی تدوین شده با استفاده از نظریه‌های اسلامی، منابع علوم انسانی قبلی دانشگاه‌ها حذف نمی‌شوند، بلکه به گونه‌ای فضای نقد بین منابع جدید و گذشته فراهم خواهد شد.
ایسنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه هیات امنای دانشگاه‌های شمال شرق کشور در مشهد، با اعلام آغاز‌ اجرای ساماندهی آموزش عالی مهارتی کشور از اول مهرماه سال جاری، گفت: در این راستا امکان ادامه تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی رشته‌های علمی کاربردی پس از کارشناسی، تا مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مبتنی بر افزایش مهارت دانشجویان فراهم می‌شود.

کامران دانشجو در این سفر ضمن رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر تسریع در اجرای این سند در سال جاری، اظهار کرد: تدوین این سند اقدامی مهم و ضروری محسوب می‌شود و مسئولان دانشگاه باید با تلاش و جدیت نسبت به اجرا و پی گیری اهداف این سند اقدام کنند.

وی در خصوص عملکرد کارگروه تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها، گفت:‌ به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن علوم انسانی دانشگاه‌ها، کارگروه تحول علوم انسانی تشکیل شد و با مطالعه و تلاش‌های بی وقفه این کارگروه و نظرخواهی و مشورت با صاحب نظران رشته‌های علوم انسانی، برای نخستین بار 40 منبع جدید و یا بیشتر از این تعداد در هفت رشته علوم انسانی مبتنی بر نظریه اسلامی از ابتدای سال تحصیلی آینده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارایه و تدریس می‌شود.

دانشجو افزود:‌ با ارایه منابع علوم انسانی تدوین شده با استفاده از نظریه‌های اسلامی، منابع علوم انسانی قبلی دانشگاه‌ها حذف نمی‌شوند، بلکه به گونه‌ای فضای نقد بین منابع جدید و گذشته فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور در بالاترین سطوح علمی جهان فعالیت می‌کنند، گفت: پیشرفت‌ها و توسعه کشور دربخش‌های مختلف علمی از جمله نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا، انرژی صلح آمیز هسته‌ای و غیره توسط دانش‌آموختگان دانشگاهی انجام می‌شود و این نشان دهنده کاربردی بودن رشته‌های دانشگاه‌های کشور می‌باشد.

 وزیر علوم با اشاره به اینکه هم‌اکنون رشد تولید علم ایران بر اساس برخی گزارش ها 4/11 تا 14 برابر متوسط رشد علمی جهان است، افزود: در راستای سیاست افزایش مهارت رشته‌های دانشگاهی تلاش می‌شود 70 درصد دروس دانشگاه‌ها علمی و بقیه عملی باشند تا مهارت‌های دانشجو در طول تحصیل افزایش یابد.

ارسال به دوستان