۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۶۳۶
انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۰

نقض حکم انفصال 4 ساله بقایی در دیوان عدالت اداری


حکم انفصال از خدمت بقایی در دیوان عدالت اداری نقض شد.

به گزارش آخرین هفته گذشته حميد بقايي معاون اجرائي رئيس جمهور و رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور با حكم ديوان عدالت اداري به چهار سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شد. بقائي به دنبال تخلفاتي در دوره‌اي كه رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را بر عهده داشته، در ديوان عدالت اداري محكوم شده است.

اما پس از صدور راي ديوان درباره اتهامات بقايي و صدور حكم قطعي، وي از اجراي آن استنكاف مي‌ورزد و همين موضوع باعث مي‌شود وي به چهار سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شود اما شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که این حکم به دنبال اعتراض بقایی در شعبه 2 تشخیص دیوان عدالت اداری نقض شد.

مطابق ماده ۳۷ از قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال ۵۸، در صورتي كه محكوم‌عليه از اجراي رأي استنكاف كند با رأي شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتي تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم مي‌شود.
ارسال به دوستان
کشف شگفت‌انگیز: گربه‌ها سریع‌تر از نوزادان انسان کلمات را یاد می‌گیرند بهترین زمان ورزش هوازی / با نیم‌ساعت ورزش هوازی چقدر کالری می‌سوزانیم؟ جانور دریایی کمیابی که «فلز سمّی» مصرف می‌کند(+عکس) رتبه‌بندی بزرگترین سازندگان هواپیما در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) نسخه چینی پاریس به «شهر ارواح» تبدیل شده است؟ چراغ‌ زنون یا LED؛ روشنایی و طول عمر کدام بیشتر است؟ چطور کمبود خواب را جبران کنیم ؟ نگاهی به مشخصات قدرتمندترین کامیون نظامی جهان؛ HX۳ (+عکس) طرح جدید اسرائیل برای آتش‌بس در غزه ترامپ: من نیازی به تست هوش ندارم و تا ۸۰ سالگی فاصله دارم ایرلند تحریم‌ های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل اعمال می‌کند حمله اسرائیل به یک ساختمان مسکونی نزدیک بیمارستان رفیق حریری فرمانده نیروی دریای ارتش: عربستان تقاضای رزمایش مشترک دریایی با ایران را داشته آمار عجیب سرمربی پرسپولیس؛ همچنان در حسرت برد آسیایی دیدار وزیران امور خارجه ایران و بحرین