۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۵-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۸۰۹۵
انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۵-۰۳-۱۳۹۰

نوجوان چيني كليه‌اش را فروخت تا آي پد بخرد

وي وقتي با يك آگهي دهنده آنلاين مواجه شده كه آي پد 2 را به ازاي دريافت پول نقد در اختيار علاقمندان قرار مي داد تصميم به اين اقدام گرفته است.

فارس: يك نوجوان 17 ساله چيني در اقدامي عجيب كليه اش را فروخت تا بتواند رايانه لوحي آي پد 2 شركت اپل را خريداري كند.

به گزارش ديلي تلگراف، وي كه تنها اسم كوچكش ژنگ افشا شده به مادرش گفته كه كليه اش را فروخته تا پول كافي براي خريد آي پد2 تهيه كند.

وي وقتي با يك آگهي دهنده آنلاين مواجه شده كه آي پد 2 را به ازاي دريافت پول نقد در اختيار علاقمندان قرار مي داد تصميم به اين اقدام گرفته است.

وي بلافاصله به بيمارستاني در شهر شنزو در استان هونان چين رفته و سه روز بعد از اعطاي كليه با دريافت پول لازم براي خريد آي پد 2 مرخص شده است. خريد و فروش اعضاي بدن در چين به ازاي دريافت مبلغ ناچيزي پول در سال هاي اخير به امري متداول مبدل شده و مقامات دولتي در اين كشور به شدت در تلاشند تا با اين پديده مقابله كنند.

سالانه بيش از يك ميليون نفر در چين به پيوند اعضا نياز دارند اما كمتر از 10 هزار نفر از آنها اعضاي مورد نيازشان را دريافت مي كنند و اين مساله به شكل گيري بازار سياه اعضاي پيوندي در اين كشور دامن زده است. تجارت خطرناكي كه كنترل آن هم بسيار دشوار است.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)