۰۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۸۲۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۸۲۹۱
انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۰

"جريان انحرافي" بهانه جديد مديران ناكارآمد!

اين اتفاقات هشداري است به همه مسئولين و سياستمداران كه بهتر ابعاد پديده هايي از اين دست را بررسي كنند تا نام گروه و جريان انحرافي مفري براي پنهان كردن قصورها و تقصيرها و سوء مديريت ها نباشد.
 عصر ايران - اين روزها روند اتفاقات به گونه اي دارد پيش مي رود كه هر جنبده اي هر اتفاقي برايش پيش مي ايد به شكلي سعي مي كند پاي جريان احرافي را به ميان بكشد.توگويي نام اين جريان پناهگاهي براي بي مبالاتي ها و تقصيرها و قصورهاي افراد، اشخاص و حتي مديران شده است.

مديري را به دليل بي كفايتي بركنار مي كنند به جاي آنكه جواب مردم و مديران بالا دستي را بدهد ،‌ بلافاصله در رسانه ها مطرح مي كند كه جريان انحرافي مرا بركنار كرده و اين گروه مخوف مي خواهند چنين و چنان كنند.
البته واقع امر اين است كه در بسياري از موارد ،‌اعضاي متنفذ اين جريان ،‌ در عزل و نصب ها به وِيژه در سطوح بالا مداخله دارند و هر كس را كه مطيع محض آنها نباشد ،‌ به دست رئيس جمهور كنار مي گذارند كه نمونه اش را در بركناري برخي وزرا ديديم اما اين گونه نيست كه هر كسي بركنار شود ،‌كار جريان انحرافي باشد ، نمونه اي از اين جنس اتفاقات وضعيتي است كه در ماجراي اپراتور سوم پيش آمده است.

اين اپراتور قرار بود بر اساس مجوز رگولاتوري حداكثر تا 6 ارديبهشت خطوط نسل سوم تلفن همراه را در كشور فعال و از يك خرداد فروش  اين نوع سيمكارت را در كشورآغاز كند. اما به رغم هزينه هاي سنگيني كه از سوي شركت شستا(سرمايه گذاري تامين اجتماعي) در يك سال گذشته صورت گرفت، شركت تامين تله كام نتوانست از عهده كار برآيد و عملا پروانه در آستانه لغو شدن قرار گرفته است . به همين دليل مديران شستا بر اساس همه قواعد مديريتي كه اگر مديري نتوانست پروژ ه اي را فعال و به سود دهي برساند عذرش را مي خواهند عذرمدير عامل و هيات مديره تامين تله كام را خواسته اند ولي بلافاصله خبرسازي هايي شده مبني بر اين  كه جريان انحرافي كه به دليل عملكردهايش مطرود خاص و عام شده ، عامل اين تغييرات است .

در همين زمينه يكي از خبرگزاري ها نوشت:« همزمان با نزديك شدن به بهره‌برداري از يكي از بزرگترين پروژه‌هاي اقتصادي كشور، فشار جريان انحرافي براي در دست گرفتن اپراتور سوم بالا گرفته است».به گزارش خبرنگار اين خبرگزاري «شنيده‌ها حاكي از اين است كه اولين گام براي در دست گرفتن اين مجموعه بزرگ اقتصادي، عزل مديرعامل اپراتور سوم است.اپراتور سوم تلفن همراه پيش از بهره‌برداري و در حال حاضر بيش از هزار ميليارد تومان ارزش دارد. »

اين در حالي است شركت سرمايه گذاري شستا مالك و صاحب  اين شركت چند دقيقه بعد از انتشار اين خبردر توضيح همين مطلب اعلام كرد:« نظر به اينكه شركت تأمين تله‌كام موفق به انجام اجراي پروژه اپراتور سوم در موعد مقرر نشد هيئت مديره و مديرعامل شركت تأمين تله كام تغيير مي‌كند. به گزارش روابط عمومي شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي "شستا " در پي اتمام زمان اجراي پروژه اپراتور سوم و با توجه به اينكه قرار بود از تاريخ يك خرداد 1390 فروش سيم كارت پروژه آغاز شود و نظر به اينكه شركت تأمين تله كام موفق به انجام اين كار نشد لذا شستا قصد تغيير هيئت مديره و مديرعامل شركت تأمين تله‌كام را دارد.ضمناً يادآوري مي‌شود كه اين موضوع داخلي بوده و مرتبط به ضعف مدير عامل در راه‌اندازي پروژه اپراتور سوم است و هيچ ارتباطي با جريان سياسي ندارد.»

اين اتفاق و اتفاقاتي شبيه به اين هشداري است به همه مسئولين و سياستمداران كه بهتر ابعاد پديده هايي از اين دست را بررسي كنند تا نام گروه و جريان انحرافي مفري براي پنهان كردن قصورها و تقصيرها و سوء مديريت ها نباشد.

درست است كه برخورد با جريان انحرافي ضروري است ولي مواجهه با گروه ها و دستجاتي كه مي خواهند از اين فضا سوء استفاده كنند نيز ضروري و حتمي است و الا اگر قرار باشد هر كس در اين كشور هر كاري بكند و موقع برخورد ،‌ داد و قال راه بيندازد كه جريان انحرافي چنين مي كند و چنان ،‌ سنگ روي سنگ بند نخواهد شد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
0
65
خب دیگه ! یه زمانی تقصیر استکبار جهانی بود ، حالا هم انحرافی رو بورسه!!!
پاسخ موشکی حزب‌الله به اسرائیل/ حیفا به لرزه درآمد هفته پرهیجان در لیگ برتر؛ سپاهان متوقف شد، پرسپولیس پیروز شد دستگیری قاتل یک زن و مرد در رشت حمله اسرائیل به بیروت (عکس) آمریکا به منطقه نیروی تازه اعزام می‌کند هاشمی‌نسب: به احترام هواداران استقلال سکوت می‌کنم سلطه سرخ‌ها بر شهرآورد؛ پرسپولیس در آستانه شکستن رکورد تاریخی والیبال ایران بر بام آسیا؛ قهرمانی مقتدرانه در مسابقات نظامیان جهان نماینده ایران در اسکار ؛ تلاش برای انتخاب فیلمی که هیچ شانسی ندارد اعتراف بزرگ یوفا: پنالتی آلمان در یورو ۲۰۲۴ با اشتباه داوری گرفته نشد فاجعه برای سیتی؛ رودری فصل را از دست داد استقلال تقویم مهر را 31 روزه کرد و پرسپولیس را سانسور؛ اشتباهات عجیب آبی‌پوشان سومین دیدار پزشکیان در نیویورک؛ گفت‌وگو با رئیس شورای اروپا جوانان ایران در لائوس؛ تمرینات با مشکل مواجه شد؛ اعتراض به AFC استانداری خراسان جنوبی: زنده بودن یکی از کارگران محبوس شده معدن در طبس کذب است