۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۱۷۱
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۱۷۱
انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۰

جنجالی که مختاباد در مازندران به پا کرد

مختاباد که در طول همه این سالها از سوی اکثریت طیف های سیاسی مازندران حمایت شده بود در ادامه آورده است: «و... جنگ تمام شد اما نگاه جنگي و انقلابي همچنان همانند سايه اي من و نسلم را تعقيب ميكرد...»
فرارو: عبدالحسین مختاباد با نوشتن نامه ای بحث برانگیز به سوژه شماره یک این روزهای رسانه های مازندرانی تبدیل شده تا طیف مخالف و موافق او با نوشتن یادداشت های متفاوت به ماجرا دامن بزنند. مختاباد

محور این نزاع رسانه ای مفقود شدن مجسمه اسب های تاریخی میدان امام (ره) ساری است که هفته گذشته و در اقدامی بحث بر انگیز برداشته شد.

با اینکه یک هفته از ماجرا گذشته و سابقه تاریخی نشان می دهد چنین اقداماتی چقدر زود در مرکز مازندران به دست فراموشی سپرده می شود اما برخلاف انتظار ماجرای اسب ها هر روز ابعاد تازه ای پیدا می کند.

در تازه ترین اتفاق عبدالحسین مختاباد خواننده مشهور ساروی با نوشتن نامه ای سرگشاده حرف هایی بدون در نظر گرفتن خط قرمز ها روی کاغذ آورده آنچنانکه مخالفانش از آن نوشته به «عقده گشایی سیاسی » و «عدم درک شهادت» یاد کردند.
 
خواننده سرشناس در قسمتی از نامه آورده است: «من نسل سوخته اين سرزمينم. من و نسل من نه نوجواني و نه جواني را درك نكرديم...»

مختاباد که در طول همه این سالها از سوی اکثریت طیف های سیاسی مازندران حمایت شده بود در ادامه آورده است: «و... جنگ تمام شد اما نگاه جنگي و انقلابي همچنان همانند سايه اي من و نسلم را تعقيب ميكرد...»

مختاباد اما به همین جا بسنده نمی کند و در تماسی با هادی ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندران و یکی از موافقین طرح برچیدن اسب ها از وی توضیح می خواهد. پاسخی که مختاباد با نوشتن جمله: «اينان همگي همان نسل سوخته اند كه اينك زمام امور را در دست گرفته اند و همواره با توسل به امر سطحي و شعاري از اصل مسئوليت و تعهد خود شانه خالي ميكنند» به آن واکنش نشان می دهد.

نوشته مذکور 24 ساعت بعد با واکنش تند هادی ابراهیمی روبرو شد. او در یادداشتی با عنوان «مختاباد را چه شده؟» این خواننده را به تلاش برای طرح جنگی مبهم میان نسل گذشته و نو متهم کرده و افزود: «مختاباد خمیرمایه همه اینها را در انقلاب و جنگ و تفکر مقاومت کننده نسل انقلاب در قبال زیاده خواهی های استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل دیده و مرگ بر امریکا و اسرائل را مرگ بر همه می خواند و بشدت از این فرهنگ، برائت می جوید و تمایل خود را به جهانی شدن با شعار حذف این شعارهای نفرت انگیز! اعلام می دارد.»

اسب های ساری

ابراهیمی در ادامه به ماجرای گفتگوی تلفنی اش با مختاباد ساعتی پیش از نوشتن یادداشت مورد مناقشه اشاره می کند و می افزاید: «حقیر نیز که از نیات شوم این عنصر استحاله شده و احساساتی بی خبر بودم، صادقانه برایش توضیح دادم که جمع آوری مجسمه اسب ها ماحصل تذکرات موکد مومنین شهر و اعضای موجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در یکسال گذشته بوده که طی آن به سوءاستفاه بدخواهان از نامانوس بودن این مجسمه ها با نام میدان اشاره می شد که نهایتاً شهرداری موظف به جمع آوری آنها گردید»
 
ابراهیمی در انتهای این نوشته از مختاباد خواسته تا از سرنوشت هنرمندان فریب خورده ای همچون محسن مخملباف،گلشیفته فراهانی و شادمهر عقیلی همچنین تجربه حوادث پس از انتخابات سال 88 درس عبرت بگیرد.

اما یادداشت این مقام مسئول نقش چراغ سبز را در آن ماجرا ایفا کرده و حالا سیلی از نوشته ها علیه این خواننده به راه افتاده است. منتقدین یکی یکی پس از دیگری از در وارد می شدند یکی او را به عذر خواهی از خانواده شهدا توصیه می کند و دیگری به نسلش را نسل پخته می خواند و نه سوخته. با همه این حرفها و از آنچه از بین کامنتها و حتی مکالمات بیرون می آید داستان اسب ها و مناقشه بر سراین موضوع به این زودی فراموش نمی شود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۲
مونا
Netherlands
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
152
1469
مختاباد حرف دل ما رو زدی
هممون نسل سوخته ایم
این مومنین این سی سال کجا بودن؟؟؟ نکنه یک پستی بهشون پیشنهاد شده؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
82
1107
حرف مختاباد حرف حقي است.
ناشناس
Canada
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
19
885
من نسل سوخته اين سرزمينم. من و نسل من نه نوجواني و نه جواني را درك نكرديم...»
این جمله بسیار دردناک بود. افسوس که جوانی مان اینگونه گذشت !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
61
864
درود به هر چی مرده....
غریب ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
7
955
آقایان بدانند که حرفهای آقای مختاباد تنها گوشه ای از به قول آقایان عقده های چندین ساله است که هیچ انتقادی رابر نمی تابند و کشور را با تمام ارکان آن به گروگان گرفتند و دیگران را نامحرم تلقی و فریب خورده و ضد انقلاب معرفی میگردند.دیگر مردم چگونه باید اعتراض کنند که مجرم تلقی نگردند؟ خدا به همه ی شما و ما رحم کند از خشم ونفرتی که در بین مردم می پراکنید.
ناشناس
Thailand
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
768
زنده باد مختاباد و تمام عزیزانی که تعقل را فدای حفظ میز و خود شیرینی نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
6
655
یه زمانی شاه رقته بود شیراز باری اینکه مجسمه اش بزرگ به نظر بیاید درخت های یکی از میادین اصلی را کوتاه کرده بودند.
بلافاصله دستور به برکناری شهر دار میدهد.


تو خود حدیث مفصل بخوان ..

عصر انصافا سانسور نکنی ها
الهی سوسک شی اگه سانسور کنی
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
7
383
و هنوز با نگاه جنگی به مساله می پردازیم
ناشناس
Canada
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
5
659
حرفهای جناب مختاباد که بد نبود، چرا اینقد فشار؟
همه رو چرا دشمن در نظر میگیریم با هر مخالفت کوچکی؟
چه شده ایران و ایرانیان را؟؟؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
3
425
خيلي جالب است كه در مملكت ما يكروز يكي را بزرگ وروز ديگر چنان خوار وذليل ميكنند كه گويا از اول نبوده وعلتش را ميتوان در گوش ندادن ياعدم تحمل پذيري كساني دانست كه دستي بر آتش دارندو گويا ملاك آنها هستند وملت ومملكت بنام آنهاوقانون در تفسير آنهاست.
فريد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
456
آفرين به اين عنصر استحاله شده فتنه گر انحرافي و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
56
788
زنده باد مختاباد شير مرد فرهنگ سرزمين طپورستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
یک روز مجسمه مشاهیر در تهران وبعد ساری و پاک کردن نقاشی شاهنامه در مشهد. آیا تفاوتی بین ویرانی مجسمه بودا در افغانستان توسط طالبان و وقایع اخیر وجود دارد؟ تفکر طالبانی در سطوح مختلف جامعه, تیشه به ریشه مذهب می زند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
7
442
آفرین بر این هنرمند با شهامت
م م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
432
آره دیگه. کدوم نشریه ایه که جرات داشته باشه ازش حمایت کنه؟
اگه از حرفاش حمایت کنن میشن فتنه گر و عناصر وابسته و فریب خورده و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
275
تو رو خدا به من بگید هنر و اسلام چه منافاتی با هم دارند که اینگونه با یک نگاه سطحی ِ بدون تفکر، همه چیز رو با هم قاطی کرده و یک تمثال یک جوانمرد رو غیر اخلاقی و غیر مذهبی قلمداد میکنند.
سامان
United States of America
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
319
واقعا دلم سوخت، بسیار زیبا بودن اون مجسمه ها،
خیلی جالبه به کسی که از سر دلسوزی نامه نوشته و حرف زده خیلی راحت میگن :فریب خورده....!!!!!!!!!
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
2
337
چه عجب...یکی را فریاد برامد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
396
اقای مختاباد درست میگوید مشهد نقاشی شاهنامه را پاک میکنند ساری مجسمه را ورمی دارند اینکارها برای نسل نو خوشایند نیست همه را متهم نکنید درود بر مختاباد
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
3
267
آره عبرت بگیر وگرنه جایی می برنت که خودت مثل بلبل اظهار عبرت گیری و پشیمانی از نیات پلیدت کنی .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
2
289
""این عنصر استحاله شده و احساساتی ""

فکر نمی کنم با این لطافت کلام که دولتمردان ما دارند هیچ عنصری راه خودش را تغییر دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
5
253
بابا یکی هم که حرف دل ما رو زده هی فحشش بدید
با درود فراوان بر استاد
ناشناس
Germany
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
5
341
زنده باد مختاباد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
3
557
من موندم چند تا مجسمه ایب چه ربطی به امر به معروف و نهی از منکر دارد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! بابا جمع کنید کاسه کوزه تونو، ملت رو چیز (......) گیر اوردن......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
5
406
درود بر این مرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
4
757
اسب تاریخی رو که نیم قرن تو میدون ساری بود یک شبه با بهونه های طالبانی برداشتن اونوقت طلبکار هم هستن
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود