۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۲۸۶
انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۰

40 سالگی، متوسط سن ابتلای مردان به بیماریهای قلبی

این فوق تخصص آتروپلاستی در ادامه گفت :‌ عوامل خطرساز در بروز بیماریهای قلبی نسبت به نژادهای گوناگون ،‌متفاوت است به عنوان نمونه احتمال بیماریهای قلبی - عروقی در سفید پوستان بیشتر است .
 
متوسط سن ابتلای زنان به بیماری قلبی بعد از یائسگی ( 50 سال ) و برای مردان (40 سال) گزارش شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رییس سیزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: میزان ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در زنان و مردان بعد از 50 سالگی ،‌ تقریبا برابر است و البته صحت این امر در صورتی است که عوامل زمینه ای و ژنتیکی در افراد وجود نداشته باشد .

دکتر مسعود قاسمی افزود:‌ احتمال بروز عوامل خطرساز بسته به شرایط مستعد کننده برای بیماریهای قلبی ، از آمار موجی شکل در مناطق مختلف حکایت می کند اما گزارشهای موجود نشان از سیر صعودی بیماریهای قلبی - عروقی در کشور دارد .

این فوق تخصص آتروپلاستی در ادامه گفت :‌ عوامل خطرساز در بروز بیماریهای قلبی نسبت به نژادهای گوناگون ،‌متفاوت است به عنوان نمونه احتمال بیماریهای قلبی - عروقی در سفید پوستان بیشتر است .

وی یادآورشد: در کنگره امسال که تازه ترین یافته های علمی در زمینه قلب ، رگهای گردن و ‌جراحی قلب ‌ با حضور متخصصان داخلی و خارجی ارائه می شود، پخش زنده جراحی قلب با روشهای پیشرفته از بیمارستانهای قلب تهران ، بهمن ،‌لاله و ساسان در کنگره ارائه می شود.

سیزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق تا 27 خرداد در سالن همایش‌های رازی ادامه دارد .
ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت