۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۳۹۰
انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۰

اجاره‌ی يك شب ويلا؛ 800 هزار تومان!

ناصر مرادي: در چهار روز تعطيلي نيمه‌ي خردادماه، قيمت اجاره‌ي يك شب ويلاهاي شمال به 700 تا 800هزار تومان نيز رسيده بود. هتل‌داران به اين رفتارها و قيمت‌ها نگاه مي‌كنند و از خود مي‌پرسند؛ چرا هتل‌ها با وجود پرداخت عوارض، ماليات، هزينه‌ي مواد غذايي و نيروي انساني بايد ارزان‌تر از اين خانه‌هاي شخصي و ويلاها باشند؟!
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: هتل‌هاي كشور ناچارند با گران كردن نرخ، روزهاي بدون مسافرشان را جبران كنند.

ناصر مرادي در گفت‌وگو با ایسنا، به نوعي به هتل‌داران كشور براي افزايش نرخ حق داد و اظهار كرد: وقتي نرخ دلار روزانه افزايش مي‌يابد، قيمت مواد غذايي براي يك‌ماه آينده قابل پيش‌بيني نيست و يارانه‌ي انرژي‌ها نيز حذف شده‌اند، بايد به هتل‌داران حق داد كه قيمت‌هاي خود را گران كنند؛ اما از سوي ديگر، مسافران چه گناهي كرده‌اند كه بايد متحمل اين گراني شوند.

وي در ادامه به افزايش ناگهاني قيمت خدمات سفر در تعطيلات چند روزه در كشور اشاره كرد و گفت: در چهار روز تعطيلي نيمه‌ي خردادماه، قيمت اجاره‌ي يك شب ويلاهاي شمال به 700 تا 800هزار تومان نيز رسيده بود. هتل‌داران به اين رفتارها و قيمت‌ها نگاه مي‌كنند و از خود مي‌پرسند؛ چرا هتل‌ها با وجود پرداخت عوارض، ماليات، هزينه‌ي مواد غذايي و نيروي انساني بايد ارزان‌تر از اين خانه‌هاي شخصي و ويلاها باشند؟!

او با اين حال ادامه داد: بررسي قيمت هتل‌هاي چهار ستاره در كرمانشاه، زنجان و تبريز نشان مي‌دهد كه نرخ اين هتل‌ها با قيمت هتل‌هاي چهار ستاره‌ي اروپايي كه كيفيت بهتري نسبت به هتل‌هاي ايراني دارند، تقريبا برابري مي‌كند!

مرادي در ادامه با بيان اين‌كه گراني نرخ خدمات سفر در داخل كشور چند سالي است ايراني‌ها را به سفرهاي خارجي بيشتر راغب كرده است، گفت: در گذشته، دبي در تابستان‌ها هميشه جاي خالي براي مسافران داشت؛ ولي حالا بليت پرواز آن كمياب شده است و يك جاي خالي نيز در پروازهاي دبي پيدا نمي‌شود.

او افزود: قيمت بليت پرواز دبي از 180 هزار تا 400 هزار تومان است و در برخي روزها آن‌قدر استقبال از دبي زياد است كه حتا بليت 400هزار توماني آن نيز ناياب مي‌شود. تايلند، سواحل جنوبي تركيه و مالزي هم اين شرايطي دارند. براي همين، هرچه پرواز در اين مسيرها بگذارند، پر مي‌شود.
برچسب ها: اجاره‌ ، ویلا
ارسال به دوستان