۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۰۲۲۵
انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۰

اجرای طرح های فاضلاب در 228 شهر

استفاده از پسآب در بخش کشاورزی در دنیا متداول است و باعث جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

وزیر نیرو از اجرای طرحهای فاضلاب در 228 شهر خبر داد و گفت : پیش از دولت نهم 14 درصد از طرح شبکه فاضلاب شهر تهران تکمیل شده بود که تا پایان امسال به 50 درصد افزایش می رسد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، نامجو امروز در مراسم بهره برداری بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب خاورمیانه در جنوب تهران با اشاره به اینکه هر روز درخواست طرح های فاضلاب در کشور به ویژه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر می شود، افزود: اجرای طرحهای فاضلاب برای جلوگیری از هدر رفت آب ضروری است.

نامجو گفت: استفاده از پسآب در بخش کشاورزی در دنیا متداول است و باعث جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

نامجو در ادامه با بیان اینکه تا سال 2050 تا 85 درصد کشورها دچار مشکل کم آبی خواهد شد، اظهار داشت: در چهل سال آینده، بیش از 50 درصد جمعیت دنیا در شهرها ساکن خواهند بود.

وزیر نیرو با اشاره به چالش های بخش فاضلاب کشور گفت: شهرداری ها همزمان با اقدامات وزارت نیرو برای ایجاد شبکه فاضلاب، در زمینه کنترل آبهای سطحی همراهی نمی کنند.

وی افزود: این روند سبب بروز خسارت های مختلف به شبکه فاضلاب به ویژه در زمان های بارش شدید باران می شود، چون با ورود آب های ناشی از بارش باران به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه، فرایند کار در این بخش ها دچار مشکل می شود.

نامجو ورود پساب های صنعتی به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه را از دیگر چالش ها و مشکلات ذکر کرد و گفت: کم بودن اعتبارات برای فاضلاب های روستایی هم سبب تهدید مخازن آب انباشت شده در پشت سدها می شود و قیمت پایین خدمات دفع فاضلاب هم باید مورد توجه باشد.

وزیر نیرو با اعلام خرید تضمینی پسآب از بخش خصوصی خواست در ایجاد تصفیه خانه سرمایه گذاری کنند.
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!