۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۱۰۲۰
انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۰

گذرنامه‌های زیارتی راه دور زدن سربازی!

وی اضافه کرد: این افراد با مشکلات متعددی در کشور مقصد درس می‌خوانند و از آنجا که گذرنامه‌شان، گذرنامه اصلی نیست به مشکلات متعددی برخورد می‌کنند.

مدیرکل امور دانشجویان خارج وزارت علوم نسبت به شگردی هشدار داد که طی آن برخی پسران داوطلب آموزش عالی که از نظر قوانین نظام وظیفه مشمول شناخته می‌شوند، برای تحصیل در خارج کشور از گذرنامه‌های زیارتی یک بار خروج سوءاستفاده کرده‌اند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر از مواجهه با دانشجویانی در خارج کشور خبر داد که در زمان خروج از کشور از نظر قوانین نظام وظیفه مشمول شناخته شده اما با گذرنامه‌های زیارتی یک‌بار خروج به خارج کشور رفته‌اند.

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم افزود: مواردی را در خارج کشور دیده‌ام که این افراد گذرنامه زیارتی یک بار خروج به قصد سوریه دریافت کرده اما از سوریه برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته‌اند.

وی اضافه کرد: این افراد با مشکلات متعددی در کشور مقصد درس می‌خوانند و از آنجا که گذرنامه‌شان، گذرنامه اصلی نیست به مشکلات متعددی برخورد می‌کنند.

مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: این ایرانیان تا بتوانند برگه مهاجرت را از کشور مقصد خود بگیرند و بتوانند در آنجا زندگی کنند خیلی سختی می‌کشند.

مدیرکل امور بورس وزارت علوم در اشاره به نمونه‌ای عینی از مشمولانی که با گذرنامه‌های زیارتی اقدام به خروج از کشور برای تحصیل در خارج کشور کرده‌اند به مهر گفت: دو نفر از این راه به ژاپن رفته بودند و حدود 4 سال هم نمی‌توانستند به ایران بیایند تا اینکه سال 81 تسهیلاتی ایجاد کردند که توانستند مدتی حدود دو ماه را به ایران بازگردند.
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد