۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۱۱۶۷
انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۰

سخنگوي بلر : وليعهد در امور اجرايي دخالت مي كند

در مراسم پر سر و صداي ازدواج فرزند پرنس چارلز كه چندي پيش برگزار شد، از همه نخست وزيران انگليس به استثناي توني بلر و دوست نزديكش، گوردون براون، دعوت شده بود.
سخنگوي نخست وزير اسبق انگليس در خاطراتش كه روز شنبه منتشر شد گفته است ;i 'پرنس چارلز'، وليعهد اين كشور، با انبوهي از نامه هاي سياسي و اظهارنظرها، دولت را بمباران مي كرد كه به اعتقاد توني بلر (نخست وزيروقت ) اين كار عبور از خط قرمز و دخالت در امور اجرايي كشور بود.  

به گزارش ايرنا، روزنامه تايمز هندوستان نوشت: بخش هايي از خاطرات 'آلاستر كمپبل'، سخنگوي سابق توني بلر كه روز شنبه در روزنامه گاردين منتشر شده نشان مي دهد كه 'بلر' معتقد بود وليعهد انگليس بيش از اندازه در مسايلي مانند كشاورزي، چين، غذاهاي فراوري شده و شكار روباه دخالت مي كند.

به گفته كمپبل، توني بلر كه از سال 1997 تا 2007 نخست وزيري انگلستان را برعهده داشته معتقد بود كه چارلز گاهي از مرزهاي قانون اساسي عبور مي كند.

در انگليس، ملكه مسووليت اجرايي ندارد و معمولا در امور سياسي دخالت نمي كند. با اين حال، چارلز كه پس از ملكه فعلي اين كشور به پادشاهي خواهد رسيد، معمولا در امور فرهنگي و محيط زيست اظهارنظر مي كند.

ظاهرا توني بلر در سال 2001 و در جريان بحران زراعت در انگليس، به همكاران خود گفته بود 'چارلز با دخالت، آن هم از جانب كشاورزان، پدر ما را در آورده است.'

چارلز همچنين حاضر نشد در يك ميهماني كه در سال 1999 به افتخار جيانگ زمين، رييس جمهور وقت چين، برگزار شده بود حضور يابد. توني بلر اين اقدام چارلز را 'احمقانه' ناميده بود.

به نوشته كمپبل، توني بلر همان زمان از چارلز پرسيده بود كه 'آيا به نظر شما ما هيچ نيازي به روابط با جيانگ زمين نداريم؟' و چارلز پاسخي ارايه نكرده بود.

نخست وزير سابق انگليس همچنين به مشاورانش گفته بود كه چارلز بايد بداند كه براي بازي سياسي محدوديت هايي وجود دارد. نخست وزير انگليس موضوع را با ملكه هم در ميان گذاشته بود.

گفتني است در مراسم پر سر و صداي ازدواج فرزند پرنس چارلز كه چندي پيش برگزار شد، از همه نخست وزيران انگليس به استثناي توني بلر و دوست نزديكش، گوردون براون، دعوت شده بود.
 
ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود