۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۲۱۶۴
انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۰

وزير ارشاد: جهان نيازمند حمايت فکري و معنوي قم است

سيدمحمد حسيني هم‌چنين صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي آويني در قم با اشاره به حوادث اخير در کشورهاي اسلامي اظهار داشت: اين کشورها امروز بيش از گذشته نيازمند حمايت فکري و معنوي علماي استان قم است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: فرقه‌هاي نوظهور وارداتي مهدويت را مبناي فعاليت خود قرار داده‌اند، چون مبحث مهدويت براي پيروان همه اديان جذاب است.

به گزارش ايسنا سيدمحمد حسيني ظهر امروز در مراسم افتتاحيه ششمين جشنواره مهدوي طليعه ظهور با بيان اين مطلب تصريح كرد: كار مهدويت بايد عالمانه و برمبناي حكمت انجام شود و از پشتوانه علمي برخوردار باشد.

وي اظهار داشت: مهدويت از ديرباز مورد توجه بوده است و همواره عده‌اي مانند بابيت و بهائيت و قاديانيه و ... در صدد نفي و سوء استفاده از آن بوده‌اند، اما موفق نشده‌اند.

وي افزود: حتي در آفريقا و هندوستان و ... كساني بوده‌اند كه با عنوان «مهدي» خود را امام زمان معرفي مي‌كرده‌اند و امروز نيز انواع و اقسام فرقه‌هاي نوظهور و وارداتي بر مبناي مهدويت كه از مسايل پرجاذبه براي مردم جهان است فعاليت مي‌كنند.

وزير ارشاد با بيان اينكه در دنيا جريانات فكري جدي بر مبناي مهدويت وجود دارد، عنوان كرد: تعداد زيادي فيلم و ... درباره مهدويت در غرب توليد مي‌شود و مسيحيان صهيونيسم نيز در كنفرانس‌هايي كه برگزار مي‌كنند يكي از مهمترين موضوعات آنها پرداختن به بشريت است.

وي تصريح كرد: ما بايد با استفاده از انواع هنرها مثل فيلم، داستان، انيميشن و ... به ترويج مهدويت بپردازيم.

وزير ارشاد اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع)، علوي و ... فراتر از مراسم مردمي كه در مناسبت‌هاي مختلف برگزار مي‌شود در دستور كار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار دارد و به آن پرداخته‌ايم.

وي با اشاره به عزم و اراده جدي دولت براي انجام كارهاي فرهنگي و به ويژه فرهنگ ديني اظهار داشت: با توجه به مسايل دو سه ماهه اخير دولت تمام توان خود را معطوف به كارهاي فرهنگي كرده و همه مسئولان و رئيس جمهور تلاش دارند تا از حاشيه سازي، حاشيه پردازي پرهيز و تنها به كار بپردازند.

وي قم را الگو و سرمشق جهان اسلام خواند و تاكيد كرد: امسال در همه زمينه‌هاي فرهنگي اعتبارات بيشتري در اختيار داريم كه بايد در جهت ارتقاء فرهنگي كشور بهره برداري شود.

به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني هم‌چنين صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي آويني در قم با اشاره به حوادث اخير در کشورهاي اسلامي اظهار داشت: اين کشورها امروز بيش از گذشته نيازمند حمايت فکري و معنوي علماي استان قم است.

وي افزود: کشورهاي اسلامي امروز براي تدوين قانون اساسي و اساسنامه‌ي حکومت اسلامي نيازمند حمايت فکري و معنوي ايران و بالاخص علماي قم هستند و قم بايد در اين زمينه نيز پيشتاز باشد.

وي توانمندي هنرمندان در باب فکر وانديشه را در گرو فراهم آمدن زيرساخت‌هاي مناسب در استان دانست و تصريح کرد: قم بايد بتواند اقدامات گسترده‌اي در حوزه‌ي فرهنگ و هنر اسلامي انجام دهد.

حسيني با اشاره به تاثير عظمت حوزه علميه قم و مراکز حوزوي و کتابخانه‌هاي عظيم اين استان در نگاه وزيران فرهنگ ديگر کشورها گفت: انتظارات فرهنگي بيشتري از اين استان مي‌رود.

وي تاکيد کرد: قم با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي استان مي‌تواند مرکزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري اصيل اسلامي باشد.

وزير ارشاد افزود: کنگره‌ي شعر آييني و فاطمي مي‌تواند نمونه‌اي براي تمام کشور باشد.

به گفته‌ي وي قم مي‌تواند در جهت غناي جشنواره فرهنگي رضوي که در مشهد برگزاري مي‌شود نيز بسيار موثر باشد.

حسيني همچنين بر توليد فيلم در باب امامت و ولايت با استفاده از ظرفيت حوزه علميه قم تاکيد کرد و افزود: هنرمندان قمي با بکارگيري تمامي ظرفيت‌هاي استان و حوزه‌هاي علميه به دليل در دسترس بودن اين امکانات مي‌توانند بسيار راهگشا باشند.

وي قم را پشتوانه‌ي فرهنگي کشور خواند و تصريح کرد: اين استان مي‌تواند در جايگاه اول کشوري قرار گيرد.

وزير ارشاد با اشاره به حوادث اخير در سطح بين‌الملل و کشورهايي مثل تونس و مصر گفت: اين کشورها بيش از کمک مادي به کمک فکري و معنوي استاني چون قم نيازمند هستند.

وي ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر 80 درصد فيلم‌هاي دنيا توسط هاليوود ساخته مي‌شود و توانسته است افکار کشورهاي مختلف را در جهت آرمانهاي خود تغيير دهد و اين در حالي است که استاني چون قم بايد با اتکا به منابع و انديشه‌ي اسلامي توانمندي خود را بيشتر به نمايش بگذارد.

حسيني درادامه گفت: بحث نمايش در شهرستانها فعال شده و نياز است که متون قوي نمايشي تدوين شود؛ حرکت خوبي آغاز شده اما هنوز پاسخگوي نياز کشور نيست.

وي افزود: تالار مرکزي شهر قم و کتابخانه نيز به زودي افتتاح مي‌شود؛ اما مهم‌تر از آن برنامه‌ها و فعاليت‌هاي متعددي است که بايد طراحي و تدوين شود.

به گفته‌ي وي استفاده از ابزار تصوير براي انتقال مطلب بسيار ماندگارتر است.

وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش خواستار جهت دهي پايان نامه‌ها در استان قم شد و گفت: در بحث رسانه از ديدگاه اسلام و مباحث اخلاقي نيازمند کتب گوناگوني هستيم و لذا بايد اين امر با جديت دنبال شود.

وي درپايان خاطرنشان کرد: شوراي فرهنگ عمومي استان قم بايد الگوي کشور باشد.
برچسب ها: حسینی ، وزیر ارشاد ، قم ، مهدویت
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است