۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۷-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۳۲۸۵
انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۷-۰۴-۱۳۹۰

دعوت از شيخ الازهر براي سفر به ايران

آيت‌الله تسخيري در اين نامه ضمن دعوت از شيخ الازهر مصر به ايران، از سخنراني اخير شيخ الازهر مصر در زمينه احياي فرهنگ تقريب و تحقق ارتباط مستمر و عميق بين تمدن‌هاي اصيل و اسلامي که در جهت خاموش کردن فتنه‌هاي استکبار جهاني و تلاش‌هاي آنان بر ضد امت اسلامي مخصوصا موانعي که بر سر راه انسجام و وحدت امت اسلامي ايجاد کرده‌اند، تشکر و قدرداني نمود.
دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طي نامه‌اي از سخنراني دکتر احمد الطيب شيخ الازهر مصر درباره تقريب بين مذاهب اسلامي و تحقق ارتباط مستمر و عميق بين تمدن‌هاي اصيل اسلامي تقدير کرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله تسخيري در اين نامه ضمن دعوت از شيخ الازهر مصر به ايران، از سخنراني اخير شيخ الازهر مصر در زمينه احياي فرهنگ تقريب و تحقق ارتباط مستمر و عميق بين تمدن‌هاي اصيل و اسلامي که در جهت خاموش کردن فتنه‌هاي استکبار جهاني و تلاش‌هاي آنان بر ضد امت اسلامي مخصوصا موانعي که بر سر راه انسجام و وحدت امت اسلامي ايجاد کرده‌اند، تشکر و قدرداني نمود.

دبيرکل مجمع در ادامه، موفقيت شيخ الازهر مصر در رهبري الازهر و تحقق اهداف بزرگ آن از جمله صيانت از دستاوردهاي مسلمانان، هدايت ملت اسلامي و تحقق اهداف ويژگي‌هاي مطلوب اسلامي را از خداوند متعال خواستار شد.

گفتني است، شيخ الازهر چندي پيش اعلام کرده بود: اختلافي ميان شيعه و سني وجود ندارد و تفاوت‌ها تنها به ديدگاه پيروان اين مذاهب درباره مسئله امامت برمي‌گردد.

احمد الطيب با اشاره به اين‌که الازهر خانه مسلمانان بوده و درهاي آن براي پذيرش همه گروه‌ها و مذاهب مختلف باز است، تأکيد کرد: شيعيان جزو جدايي‌ناپذير امت اسلام هستند و ما پشت سر آنان نماز مي‌خوانيم و ادعاهايي مبني بر وجود قرآني غير از کتاب خدا نزد شيعيان کذب محض است.

بر اساس گزارش روابط عمومي مجمع تقريب مذاهب اسلامي، احمد الطيب يادآور شد: آماده هستم به هر مکاني که مسلمانان در آن گرد آمده‌اند، سفر کنم؛ زيرا بسيار مايلم با تمام مسلمانان جهان همکاري داشته باشم و وحدت اسلامي تقويت شود.
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد