۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۸-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۳۵۰۸
انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۸-۰۴-۱۳۹۰
عضو هيات رييسه مجلس:

واردات بي‌رويه بلاي جان توليد داخلي و اشتغال

درحال حاضر يکي از آفت‌هاي موجود در بخش توليد کشور، واردات غيرکارشناسي شده و بي‌رويه است که بلاي جان توليدات داخلي و حتي اشتغال در کشور شده است و افزايش اين واردات کشور را با کاهش اشتغال و مواجه مي‌کند.
عضو هيات رييسه مجلس گفت: واردات کارشناسي نشده و بي‌رويه، بلاي جان توليدات داخلي و موضوع اشتغال شده است.

به گزارش ايسنا محمد دهقان با بيان اين مطلب افزود: درحال حاضر يکي از آفت‌هاي موجود در بخش توليد کشور، واردات غيرکارشناسي شده و بي‌رويه است که بلاي جان توليدات داخلي و حتي اشتغال در کشور شده است و افزايش اين واردات کشور را با کاهش اشتغال و مواجه مي‌کند.

وي افزود: در همين راستا بايد در گام اول از واردات اين کالاها به کشور جلوگيري کنيم، چرا که منجر به از بين رفتن بسياري از فرصت‌هاي شغلي مي‌شود.

وي با اشاره به رشد رو به افزايش صنعت در کشور پس از انقلاب اضافه کرد: پس از انقلاب در کشور شاهد رشد بسيار خوبي در صنعت و تجارت کشور بوديم، ولي با وجود اين پيشرفت‌ها، برنامه‌ريزان نتوانستند تعادلي ميان واردات خارجي و توليدات داخلي برقرار کنند.

نماينده چناران، طرقبه و شانديز در مجلس با اشاره به ادغام وزارت صنايع و معادن و وزارت بازرگاني خاطرنشان کرد: يکي از دلايلي که مجلس و دولت، صنعت و تجارت را انطباق دادند، قرار گرفتن تجارت در اختيار صنعت است.

وي با بيان اين‌که بايد از قاچاق کالاها به کشور نيز جلوگيري كرد، اظهار داشت: قاچاق كالا در حال حاضر يکي از مباحثي است که ضربه‌هاي فراواني به توليد مي‌زند و بايد از اين آفت در کشور جلوگيري کنيم.

وي ادامه داد: حتي اكنون شاهد واردات كالاهاي چيني مشابه توليدات داخلي خود هستيم ولي مردم به خاطر عدم تشخيص كيفيت كالا و فقط به دليل ارزاني ‌آن‌ها، كالاهاي چيني را مورد استفاده قرار مي‌دهند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به برگزاري سومين گردهمايي توليدکنندگان و صادرکنندگان نمونه کشور اظهار داشت: اين گردهمايي‌ها در راستاي تشويق و ترغيب صنعتگران است و هم‌چنين منجر به تعامل مستقيم اين توليدکنندگان و صادرکنندگان مي‌شود.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)