۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۳۸۱۴
انتشار: ۱۹:۳۵ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۰

تعويق جلسه دادگاه رسيدگي به فساد بن علي و خانواده اش

یکی این که محاکمه ها با رسیدگی به مسائل کیفری و در واقع مسائلی که به حقوق عمومی مربوط می شود آغاز شده است که مسائلی از قبیل اختلاس، سرقت اموال عمومی ، مواد مخدر و سلاح و ... را در بر می گیرد.
 دادگاه بدوی تونس رسیدگی به پرونده فساد را که طی آن رئیس جمهور مخلوع این کشور و دختر و دامادش به صورت غیابی در آن محاکمه می شوند به تعویق انداخت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره محمد البقالی خبرنگار این شبکه در تونس در گزارشی در این باره و نیز درباره ارزش این محاکمه ها در حالی که فعلا دست تونسی ها به زین العابدین بن علی نمی رسد گفت: بدون شک این سوال برای خیلی از افراد مطرح است.

دو مسئله مهم درباره روند محاکمه بن علی و افراد خانواده وی وجود دارد.

یکی این که محاکمه ها با رسیدگی به مسائل کیفری و در واقع مسائلی که به حقوق عمومی مربوط می شود آغاز شده است که مسائلی از قبیل اختلاس، سرقت اموال عمومی ، مواد مخدر و سلاح و ... را در بر می گیرد.

اکنون انگیزه برای چنین محاکمه هایی کاهش پیدا کرده است زیرا مردم در انتظار محاکمه های سیاسی مربوط به قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب هستند.

مسئله دیگر این است که بن علی اکنون در خارج از کشور به سر می برد و در واقع فراری است و چگونگی تعامل با وی و اجرای احکام صادر شده علیه وی از جمله سوالاتی است که برای خیلی از افراد مطرح است.

در این خصوص باید گفت این محاکمه ها ارزش روانی دارد زیرا به منزله قطع ارتباط کامل با دوران گذشته است و از سوی دیگر ارزش سیاسی دارد زیرا صرفا به منزله محاکمه شخص رئیس جمهور نیست بلکه در حکم محاکمه کل نظام سابق است که بر اساس ظلم و ستم به مردم بنا شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که همزمان با محاکمه بن علی افراد دیگری از رژیم وی نیز محاکمه می شوند گفت: بدون شک بن علی به تنهایی بر کشور حکومت نمی کرده است و همه تخلفات صورت گرفته در این مدت نیز کار خود وی نیست بنابراین افراد دیگری نیز مثل دختر و داماد وی وجود دارند که بحث محاکمه آنها مطرح است و مردم در انتظار محاکمه آنها هستند.
برچسب ها: تونس ، بن علی ، دادگاه
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد