۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۴۸۱۸
انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۰

انتقاد وزارت دفاع چین ار پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرزهای ساحلی چین

رسانه های چین امروز اعلام کردند ، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع «یو -2» دیروز بر فراز تنگه تایوان در پرواز بوده که با دو فروند جنگنده سوخو 27 چین ردیابی و تعقیب شده است.
وزارت دفاع چین با انتقاد از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز حریم هوایی سواحل چین تاکید کرد: این اقدامات برای روابط پکن و واشنگتن بسیار زیانبار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن ، رسانه های چین امروز اعلام کردند ، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع «یو -2» دیروز بر فراز تنگه تایوان در پرواز بوده که با دو فروند جنگنده سوخو 27 چین ردیابی و تعقیب شده است.

مقامات وزارت دفاع چین در بیانیه ای تصریح کردند: آمریکا باید به حق حاکمیت و منافع امنیتی چین احترام بگذارد.

از سوی دیگر مصوبه جدید کنگره آمریکا در فروش سلاح های پیشرفته به تایوان خشم مقامات چین را برانگیخته است ، چین ، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند.

تصمیم آمریکا برای فروش سلاح های پیشرفته از جمله موشک های پاتریوت و بالگردهای هاوک اواخر سال 2008 در دولت بوش به تصویب رسید اما تاکنون چین مانع اجرای آن شده است.

در حال حاضر مناقشات چین ، ویتنام و فیلیپین بر سر مالکیت بخشی از آب های دریای جنوب بالا گرفته است و آمریکا نیز با حمایت از ویتنام و فیلیپین و استفاده از موقعیت موجود تلاش می کند از این طریق چین را برای گرفتن امتیازات بیشتر تحت فشار بگذارد.

مقامات چین همچنین طراحی و ساخت ناو هواپیمابر این کشور را اقدامی دفاعی و ضروری در جهت حفظ امنیت این کشور اعلام کردند در حالیکه برخی تحلیگران غربی معتقدند: به آب انداختن ناو هواپیمابر چین می تواند خطراتی را برای کشورهای غرب حوزه اقیانوس آرام از جمله آمریکا ، استرالیا و ژاپن ایجاد کند.
 
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان