۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۴۸۲۲
انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۷-۰۵-۱۳۹۰

آمريكا براي خانواده ميرقلي‌خان رواديد صادركرد

دولت آمريكا براي خانواده شهرزاد ميرقلي‌خان به منظور سفر به اين كشور رواديد صادر كرد ولي اينكه خانواده‌اش موفق به ملاقات با وي شوند، هنوز مشخص نيست.
دولت آمريكا براي خانواده شهرزاد ميرقلي‌خان به منظور سفر به اين كشور رواديد صادر كرد ولي اينكه خانواده‌اش موفق به ملاقات با وي شوند، هنوز مشخص نيست.

به گزارش فارس، در نتيجه پيگيري‌ها انجام شده توسط وزارت خارجه كشورمان، سفارت آمريكا در عمان اخيراً اعلام آمادگي كرد كه با مادر شهرزاد ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا به منظور اعطاي رواديد براي سفر به آمريكا مصاحبه كند و پس از انجام اين مصاحبه، روز گذشته دولت آمريكا براي خانواده ميرقلي‌خان به منظور سفر به آمريكا رواديد صادر كرد.

البته هنوز مشخص نيست كه دولت آمريكا با صدور رواديد همكاري لازم را صورت دهد و خانواده ميرقلي‌خان موفق به ديدار با وي شوند.

حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور پيش از اين احتمال صدور ويزا براي عزيمت خانواده ميرقلي‌خان به آمريكا براي ديدار با اين زنداني ايراني خبر داده بود.

"حميدرضا شاكري نياسر " مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان نيز پيش از اين در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،درباره پيگيري‌هاي وزارت امور خارجه در خصوص ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا اظهار داشت: خانم شهرزاد ميرقلي‌خان بانوي جواني است كه در يك سناريوي تله‌گذاري از سوي نيروهاي امنيتي آمريكا بازداشت شده و همانند ساير زندانيان ايراني در آمريكا، اخبار بسيار ناگواري در خصوص شرايط غيرانساني نگهداري وي دريافت شده بود به گونه‌اي كه در خصوص حفظ جان اين خانم و سلامت جسمي و رواني‌اش نگراني‌هاي جدي وجود داشت، لذا سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران چند بار به وزارت امور خارجه احضار شد و بيش از ۸ يادداشت اعتراض به اين سفارتخانه تسليم شد.

شهرزاد ميرقلي‌خان به اتهام واهي خريد تجهيزات دوگانه به همراه همسرش در اتريش دستگير و با گذراندن دوران محكوميت و تبرئه توسط دادگاه اين كشور، به ايران بازگشت. اما در سفري به قبرس در سال ۱۳۸۶ توسط مأموران اين كشور دستگير و به درخواست آمريكا به اين كشور منتقل و در اقدامي غيرانساني و غيرحقوقي به ۵ سال حبس در آمريكا محكوم شد.
ارسال به دوستان
۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند این خوردنی‌های کم چرب زیاد هم سالم نیستند کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است!