۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد ۱۷۵۱۸۰
بن همام:

اگر فيفا مي‌توانست حکم به اعدامم مي‌داد

وي با بيان اين که تصميم فيفا شديدترين حکم درباره وي بوده است، گفت: اگر آن‌ها مي توانستند حکم اعدامم را مي‌دادند، در قضيه رشوه هميشه رشوه دهنده و رشوه گيرنده وجود داردند. اگر من رشوه دهنده هستم، پس رشوه گيرنده کجاست؟ چرا او را نيز محاکمه و مجازات نمي کنند.
رييس پيشين کنفدراسيون فوتبال آسيا بار ديگر اتهام‌هاي اخير را رد کرد و آن را نقشه اروپايي‌ها و شخص بلاتر دانست.

به گزارش ايسنا، محمد بن همام در برنامه‌اي تلويزيوني که بخش ورزش شبکه الجزيره ترتيب داده بود، شرکت کرد و بار ديگر اتهام‌هاي اخير را رد کرد و آن را درس اروپايي‌ها به غير اروپايي‌ها ناميد.

رييس پيشين کنفدراسيون فوتبال آسيا تاکيد کرد که در اتهام‌هاي اخيرهيچ دليل واضح و روشني وجود ندارد. او گفت که تمام آن‌ها با انتخابات رياست فيفا ربط دارند و هيچ ارتباطي با حقيقت ندارند.

بن همام گفت: در روزهاي سخت و اندوهگيني به سر مي‌برم و شکايت خود را نزد خداوند مي‌برم. به من اتهام مي‌زنند که به اعضاي کونکاکاف رشوه داده‌ام. من در مناسبات رسمي و عمومي آن‌ها را ملاقات کردم و بعد از آنکه آنجا را ترک کردم، عده‌اي ناشناس هداياي همچون لپ تاپ و بسته‌هايي که حامل 40 هزار دلار بود را به اعضاي کونکاکاف دادند و گفتند اين متعلق به بن همام است. اين در حالي است که روحم نيز از اين قضيه خبر ندارد.

بن همام در اين برنامه که با عنوان «بن همام ـ ساعت حقيقت» پخش شد، گفت: ديدارم با اين 25 فدراسيون فقط در خلال برنامه انتخاباتي و در مناسبات عمومي بود. آنچه که شاهد آن هستيم به يک چيز بر مي‌گردد و آن ديکتاتور بودن بلاتر است.

اين شيخ قطري‌ افزود: آنچه که شاهد آن هستيم، درس اروپايي‌ها به غير اروپايي‌ها است. آن‌ها نداي دموکراسي سر مي‌دهند، اما وقتي که مساله به خود آن‌ها ربط پيدا مي‌کند، راه ديگري را در پيش مي‌گيرند. در خلال انتخابات تفسيرهاي جانب‌دارانه و تعصب آميزي را شنيديم، از جمله اين که اروپايي‌ها مي‌گفتند فوتبال و باشگاه‌ها و بازيکنان اروپايي احتياجي به غير اروپايي‌ها ندارند.

بن همام تصريح کرد: براي چندمين بار مي‌گويم هيچ کمک مالي به کسي نکرده‌ام . شکايتم را به پيشگاه خداوند مي‌برم. خداوندا از شما نمي‌خواهم که قضايت را بر گرداني، بلکه لطافت و مهرباني را در آن مي خواهم.

وي با بيان اين که تصميم فيفا شديدترين حکم درباره وي بوده است، گفت: اگر آن‌ها مي توانستند حکم اعدامم را مي‌دادند، در قضيه رشوه هميشه رشوه دهنده و رشوه گيرنده وجود داردند. اگر من رشوه دهنده هستم، پس رشوه گيرنده کجاست؟ چرا او را نيز محاکمه و مجازات نمي کنند. هيچ کس وجود ندارد که بگويد بن همام به وي رشوه داده است، تمام موضوع به اين بر مي‌گردد که جاک بليزر، رييس اتحاديه کونکاکاف گفت که اتحاديه کارائيب فقير است، اما ما پي برديم که اصلا مساله اين نيست و اتحاديه کارائيب فقير نيست. از آنجا بود که اين اتفاق افتاد. بار ديگر تاکيد مي‌کنم که به اتحاديه کارائيب رفتم و برگشتم، بدون آنکه هيچ کمک مالي به آن‌ها کنم.

بن همام درباره دريافت کمک مالي از مرزوق الغانم گفت: مشکل کجاست؟ اگر او به من کمک کند يا اين که من به او کمک کنم؟ اگر او در انتخابات از من حمايت کند، آيا اين مشکل به وجود مي‌آورد؟ غانم و خانواده‌اش همواره از حکام و مشايخ حمايت مي‌کردند و حمايت آن‌ها هم از من، مايه افتخار است و اگر هم کمک‌هاي وجود داشته باشد، تفسيرهاي زيادي دارد.

بن همام خاطر نشان کرد: انسان همواره مورد آزمايش و امتحان الهي قرار مي‌گيرد و بين خير و شر و اندوه و شادماني قرار مي‌گيرد، من الان در حالت حزن و اندوه به سر مي‌برم. اما روزهاي خوش ورزشي را به ياد مي‌آورم و تسلي مي‌يابم.

وي درباره مساله فرجام خواهي و مراجعه به دادگاه‌هاي بين‌المللي گفت: بن همام هيچگاه در ورزش خسته نخواهد شد و تمام تلاش خود را براي پيراستن اسم و شهرتش به کار خواهد گرفت. زندگي برايم متوقف نشده است، اما در سخت‌ترين مرحله آن قرار گرفته‌ام.

بن همام درباره رقابت‌ براي کرسي رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: هر گاه شتر زمين مي‌خورد و ضعيف مي‌شود، چاقوها براي سر بريدنش زياد مي‌شوند. براي از دست دادن کرسي رياست تاسف نخواهم خورد، خير خداوند در اين است.

بن همام درباره علت نامزديش براي رياست فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا گفت: بعد از 42 سال فعاليت ورزشي، مناسب دانستم که در پايان براي رياست بزرگ‌ترين و مهم‌ترين نهاد فوتبالي اقدام کنم، چرا که توانايي و شايستگي لازم را در خود مي‌بينيم و مي‌توانم به بهترين شکل به فوتبال خدمت کنم. اگر مي توانستم به رقابت‌ خود ادامه دهم، شانس زيادي براي پيروزي داشتم. تا زماني که اشخاصي مانند سپ بلاتر وجود داشته باشند، احتمال نشستن بر روي کرسي رياست فيفا وجود ندارد.
برچسب ها: بن همام ، فیفا ، اعدام
ارسال به دوستان