۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۶۵۴۰
انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۰

آيت‌الله مكارم: حسادت ريشه اصلي دشمني وهابيت با شيعه است

يكي از مراجع تقليد در قم با اشاره به قدمت 200 ساله وهابيت در جهان اسلام گفت: دشمني امروز وهابيت با شيعيان ريشه در حسادت آنها نسبت به پيشرفت‌هاي اخير شيعيان در جهان دارد.
يكي از مراجع تقليد در قم با اشاره به قدمت 200 ساله وهابيت در جهان اسلام گفت: دشمني امروز وهابيت با شيعيان ريشه در حسادت آنها نسبت به پيشرفت‌هاي اخير شيعيان در جهان دارد.

به گزارش فارس آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي بعد ظهر امروز در جلسه تفسير موضوعي قرآن كريم با عنوان ويژگي پيامبران اولوالعزم كه هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار ميشود، اظهار داشت: خداوند در آيه 14 سوره عنكبوت عمر طولاني نوح(ع) را از ويژگيهاي اين پيامبر عنوان ميكند.

وي تصريح كرد: هرچند ايمان آورندگان به حضرت نوح(ع) تنها 80 نفر بودند اما آن حضرت قريب 950 سال براي خدا تبليغ كرد و اين حاكي از آن است كه در اسلام كميت مهم نيست بلكه كيفيت كار مدنظر است.

اين مرجع تقليد حلم الهي، تبليغ دين در طول 950 سال و استقامت را سه درس اصلي اين سوره مباركه ذكر كرد و افزود: خداوند با حلم خويش به گناهكاران فرصت ميدهد از راه غلط برگشته و در بيراهه سير نكنند.

وي طول عمر نوح را چهارمين درس قرآن دانست و گفت: در حالي كه دشمنان شيعه و بهانه‌جويان طول عمر حضرت مهدي(عج) را منكر هستند، قرآن كريم طول عمر حضرت نوح را كه قريب 950 سال طول كشيد بيان كرده و آن را امري ممكن ميداند.

آيت‌الله مكارم شيرازي آموزه‌هاي قرآني را به دو بخش مستقيم و غيرمستقيم تقسيم كرد و با بيان نمونه‌هايي ابراز داشت: قرآن كريم در سوره مريم با صراحت ميفرمايد كه فرمان نبوت را در كودكي به حضرت يحيي(ع) داديم كه خود بيانگر معجزه و به صورت غيرمستقيم پاسخ بهانه‌جويي دشمنان در مورد امامت امام جواد(ع) در سن هفت سالگي است.

وي ادامه داد: در حديث داريم كه اميرالمومنين(ع) وقتي از مادر متولد شد سر به سجده گذاشت و سوره مومنون را قرائت كرد كه دشمنان اين را قبول ندارند اما در پاسخ به اين شبهه، آنها را به سوره مريم ارجاع ميدهيم.

مفسر برجسته قرآن كريم با اشاره به بهانه‌جوييهاي دشمنان در مورد طول عمر امام عصر(عج) گفت: در اثبات طول عمر حضرت مهدي(عج) ميتوان به بحث‌هاي علمي و قرآني پرداخت و پاسخ دندان‌شكني به دشمنان شيعه به ويژه وهابيت داد.

وي تصريح كرد: از نظر علمي نميتوان حد اعلايي براي عمر بشر تعيين كرد چون بنابر گفته دانشمندان عمر بشر تابع شرايط است و چه بسا در دنيايي كه پيشرفت‌هاي وسيعي در حال وقوع است بشر بتواند ميزان عمر خود را تعيين كند.

آيت‌الله مكارم شيرازي عنوان كرد: در قرآن كريم سه آيه در اثبات اين امر آمده كه مهم‌ترين آن عمر اصحاب كهف است كه در قرآن كريم آمده است و ديگري داستان حضرت نوح(ع) و آيه سوم عمر طولاني حضرت عيسي(ع) و زنده ماندن ايشان است.

وي تاكيد كرد: اناجيل مسيحي ميگويند مسيح كشته و دفن شد و پس از سه روز خدا او را زنده كرد اما قرآن ميگويد عيسي كشته نشد بلكه مشابه او به قتل رسيد.

استاد حوزه علميه يادآور شد: حقيقت مطلب آن است كه عقايد شيعه مستدل است و دلايل عقلي و منطقي از حديث و آيه و قرآن داريم اما مخالفان ما دنبال بهانه هستند.

وي با اشاره به تاسيس 200 ساله مذهب وهابيت گفت: تا قبل از اين وهابيت فتنه‌انگيزي نميكردند اما حالا چه شده كه آنان تخم نفاق و دشمني كاشته و به دنبال اختلاف انداختن بين مذاهب اسلامي هستند.

آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به پايان‌نامه‌هاي وهابي در دانشگاه مدينه گفت: پيشرفت سريع شيعه در جهان و وجود حكومت مقتدر اسلامي در منطقه حسادت وهابيت را برانگيخته و آنان را وادار به تبليغات ضد شيعه و كشتارها ميكند.

وي در پايان خطاب به وهابيون اظهار داشت: نصيحت ما اين است كه اين وضع كه در پيش گرفته‌ايد قابل ادامه دادن نيست، پس بيائيد برادرگونه در مورد آينده اسلام فكر كرده و به فكر دشمناني باشيم كه ميخواهند ريشه قرآن را بسوزانند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید