۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۶۶۷۹
انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۰

معاون وزير راه وشهرسازي: امسال بيش از 130 بيمارستان در كشور ساخته مي شود

معاون وزير راه وشهرسازي گفت : امسال ساخت 133 بيمارستان با ظرفيت 20 هزار و 700 تخت در چارچوب قانون بودجه 1390 در دستور كار قرار دارد .

' محمد جعفر عليزاده ' در گفت وگو با ايرنا افزود: از شمار بيمارستانهاي مذكور 19 مورد با ظرفيت سه هزار و 800 تخت جديد ابلاغ شده است .

مديرعامل شركت مادرتخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي مجموع اعتبارات پيش بيني شده براي احداث 133 بيمارستان در سطح كشور را 295 ميليارد تومان بيان كرد.

وي گفت: از مجموع 72 دستگاه بيمارستان كه تحويل آنها براي سالهاي 90-1389 با ظرفيت چهار هزار و 600 تخت با سرمايه گذاري 500 ميليارد تومان هدف گذاري شده بود تاكنون 30 دستگاه بيمارستان تحويل وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي شده است .

به گفته عليزاده ، شماري از بيمارستانهاي تحويل شده تجهيز و به بهره برداري رسيده و تعدادي از آنها اكنون در مرحله تجهيز قرار دارند .

معاون وزير راه وشهرسازي تصريح كرد : ساخت بيمارستانها براساس اولويت بنديهاي لازم صورت مي گيرد و متعاقب آن با تخصيص اعتبارات و برنامه زمانبندي به مورد اجرا گذاشته مي شود .

وي يادآور شد : براساس ماده 56 قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه (83-1379) تمامي ساخت وسازهاي كشور در چارچوب ارتقاي كيفيت ساخت وساز ، رعايت نظامات فني ومهندسي و افزايش طول عمر بهره برداري توسط شركت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي وعمومي انجام مي شود.

به گفته اين مقام مسئول ، سطح بندي و نياز سنجي فضاي بيمارستاني با وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي است و مطالعات جامعي براي ساخت اين ساختمانها صورت مي گيرد.
وي يادآور شد: تمامي اين پروژه ها در سفرهاي استاني هيات دولت تصويب شده است و اكنون مراحل كارشناسي و اجرايي خود را طي مي كند .

عليزاده خاطرنشان ساخت: علاوه بر اين، تعدادي از پروژه ها مربوط به سفر مقام معظم رهبري به استانها است كه چهار بيمارستان قزوين، سمنان ، دامغان و كرمان احداث و تحويل شد.
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد