۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد ۱۷۷۴۵۹

عسگري: اخراج کريمي درست بود

نايب رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: نقطه قوت داوري بازي پرسپوليس و مس سرچشمه، قضاوت در صحنه تکل از پشت علي کريمي بود.
حسين عسگري درباره بازي هاي شب اول هفته چهارم ليگ برتر صحبت کرد.

به گزارش مهر، وي درباره بازي هاي ديشب گفت: براساس تماس هايي که با ناظران داوري داشتم خوشبختانه در هر سه بازي ديشب صحنه خاصي وجود نداشت و قضاوت داوران خوب بود، اما درباره صحنه اخراج علي کريمي بايد بگويم داور کاملا درست عمل کرد و اين قضاوت او نقطه قوت بازي ديشب بود.

عسگري با اشاره به اينکه همه تکل از پشت هايي که با نيروي بيش از حد به نقاط حساس بدن مثل آشيل، زانو و قوزک وارد شود کارت قرمز دارد، گفت: علي کريمي در زماني که روي آشيل پاي بازيکن مس تکل رفت از نيروي بيش از حد استفاده کرد و با کف پا اين بازيکن مس سرچشمه را سرنگون کرد و صددرصد کارت قرمز داشت. البته خودش هم به صورت محترمانه اي به داور اعتراض کرد و در کل قبول کرد که حق اش اخراج بوده است. جاي گيري داور هم خوب بود و به خوبي اين صحنه را که سخت ترين صحنه بازي بود تشخيص داد.

نايب رييس کميته داوران در پايان گفت: پس از مصدوميت شديدي که فان باستن بازيکن بزرگ هلند به خاطر تکل از پشت با آن مواجه شد و از دنياي فوتبال خداحافظي کرد، کميته داوران فيفا تصميم گرفت که براي تکل از پشت هايي که با اعمال نيروي بيش از حد بر روي پاي بازيکن انجام مي شود کارت قرمز در نظر بگيرد. اتفاقا کار داور در بازي ديشب به خوبي آخرين متد فيفا را در مبحث تکل از پشت نشان داد. البته همه تکل از پشت ها کارت قرمز ندارد، چرا که ممکن است بازيکني که تکل مي رود به پاي بازيکن حريف برخورد نکند و براي توپ تکل برود. ضمن اينکه برخي از تکل ها نيروي بيش از حد در آن نيست و با کارت زرد جريمه خواهد شد.

برچسب ها: عسگری ، اخراج کریمی
ارسال به دوستان