۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۸۴۷۱
انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۰

تظاهرات در مي.سي.پي آمريكا بدليل قتل جوان سياه‌پوست

نژادپرستی در امریکا بار دیگر جان یک جوان سیاهپوست را گرفت و تظاهرات مردمی را سبب شد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، چند روز پیش یک جوان سیاهپوست در ایالت می سی سی پی امریکا کشته شد.
در حالي كه چندين هفته از اعتراضات مردم انگلستان نسبت به تبعيض نژادي و قتل مارك دوگان سياه پوست 29 ساله مي گذرد اعتراضات مردم در آمريكا بار ديگر عليه نژاد پرستي در آمريكا شعله ور شد.

به گزارش فارس، در حالي كه چندين هفته از اعتراضات مردم انگلستان نسبت به تبعيض نژادي و قتل مارك دوگان سياه پوست 29 ساله مي گذرد اعتراضات مردم در آمريكا بار ديگر عليه نژاد پرستي در آمريكا شعله ور شد.

بنا بر اين گزارش و به نقل از پرس .تي .وي، نژادپرستی در امریکا بار دیگر جان یک جوان سیاهپوست را گرفت و تظاهرات مردمی را سبب شد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، چند روز پیش یک جوان سیاهپوست در ایالت می سی سی پی امریکا کشته شد.

چند جوان سفیدپوست در شهر جکسون در ایالت می سی سی پی این جوان سیاهپوست را به شدت کتک زدند و اموال او را به سرقت بردند.

جیمز اندرسون که به شدت مضروب شده بود پس از انکه از دست این جوانان سفیدپوست خلاص شد، با یک خودرو زیرگرفته شد و جان باخت.

به گفته مسوولان پلیس محلی ، این قتل با انگیزه های نژادپرستانه بوده است.

قتل وحشیانه جیمز اندرسون سبب وارد امدن شوک به جامعه امریکا شده و امریکایی های سیاهپوست را خشمگین کرده است.

به همین علت، مردم ایالت می سی سی پی روز گذشته در اعتراض به قتل این جوان سیاهپوست تظاهرات کردند.

صدها نفر در این تظاهرات شرکت داشتند و  اجرای عدالت را درباره عاملان این قتل خواستار شدند.
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم