۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۵۳۴
انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۰

چه بيماري‌هايي كاربران رايانه را تهديد مي‌كند؟

53 درصد كاربران رايانه از دردناك بودن و خشكي گردن و شانه رنج مي برند كه اين اختلالات خوش خيم است و با انجام نرمش‌هاي مناسب تا حد زيادي بهبود مي يابد.
75 درصد كاربران رايانه گاهي اوقات دچار اختلالات اسكلتي عضلاني و دردهاي ناحيه كمر ، گردن و شانه مي شوند.

به گزارش ايسنا، مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد: 53 درصد كاربران رايانه  از دردناك بودن و خشكي گردن و شانه رنج مي برند كه اين اختلالات خوش خيم است و با انجام نرمش‌هاي مناسب تا حد زيادي بهبود مي يابد.

يكي از شايعترين علل شكايت كاربران رايانه،‌ ناراحتي در ناحيه كمر و گردن است كه نشستن‌هاي طولاني مدت روي صندلي نامناسب كه حمايت لازم را از كمر انجام نمي دهد، خم كردن و بلند كردن مداوم سر براي خواندن برگه‌اي كه روي ميز قرار دارد و خم كردن سر به عقب از علت‌هاي ناراحتي كمر و گردن است.

براساس گزارش وبدا، عارضه ديگري كه كاربران رايانه را تهديد مي كند، ناراحتي‌هاي مربوط به دست در حين تايپ كردن است. به مبتلايان به اين گونه دردها توصيه مي شود براي جلوگيري از اين امر، كيبوردهايي را انتخاب كنند كه متناسب با دستشان باشد به طوري که انگشتان به راحتي روي آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوي باشد که مچ دست روي آن قرار گيرد.

همچنين به منظور دستيابي به کنتراست لازم در تصوير و حذف موثر ميدان‌هاي الکتريکي ، مغناطيسي و اشعه‌هاي آزار دهنده ناشي از لامپ تصوير بهتر است از فيلتر محافظ استفاده شود.
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم