۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۵۶۸
انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۰
انتقاد شبكه‌پنج از سريال‌هاي رمضاني ساير شبكه‌ها

«ده‌نمكي» در برنامه «خنده‌بازار»!

او سپس در پاسخ به اين سوال جبراني که: «آيا راست است که بازيگران تو هر روز يک طومار جُک و پيامک به سر صحنه مي‌آورند و آنها را مي‌خوانند»؟ تاکيد کرد: «خير. من وابسته به فيلم نامه هستم و يک واو هم از فيلمنامه جا نمي‌اندازم».
فارس نوشت:
 هجو «ده‌نمكي» در «خنده‌بازار» و انتقاد شبكه‌پنج از سريال‌هاي رمضاني ساير شبكه‌ها از اتفاقات تلويزيوني روزهاي گذشته بود كه سروصداهايي را به دنبال داشت.

برنامه تلويزيوني «خنده بازار» که پخش آن در هفته‌هاي اخير اعتراض‌هاي فراواني را به دنبال داشته، سه شنبه شب در يکي از بخش هاي خود به هجو مسعود ده‌نمکي کارگردان سينما و تلويزيون پرداخت.



خبرگزاري سينماي ايران (سينماپرس) نوشت: در اين برنامه و در آيتم «هشت» که شوخي با برنامه «هفت» فريدون جيراني است؛ فردي به نام «مسعود ده نمدي» کارگردان فيلم هاي «اسرافي‌هاي 6،5،4،3،2،1 » حضور يافت. نوع پوشش اين فرد که شامل کفش کتاني و کاپشن چرمي بود و همچنين ته ريش و موهاي کم پشت او در کنار نام خانوادگي تغيير يافته وي به شدت تداعي کننده «مسعود ده نمکي» کارگردان سري فيلم‌هاي «اخراجي‌ها» بود. اين فرد در طول برنامه با لحني خشن و گاه بي ادبانه به گفت‌وگو با مجري و کارشناس برنامه مي‌پرداخت و يک‌بار نيز در حين گفت و گو با «سفارتي» و «جبراني» تلفن همراه خود را پاسخ داده و مکالمه‌اي طولاني در وسط برنامه زنده انجام داد.

 در ابتداي اين برنامه جبراني در پاسخ به سوال ده نمدي مدعي شد برنامه هفت اداي او و برنامه‌اش را درمي‌آورد و آنها قصد شکايت از اين برنامه را دارند.

سپس برنامه وارد گفت و گو با ده نمدي شد. ده نمدي در پاسخ به اين سوال که « به چه علت از کار روزنامه نگاري وارد عرصه فيلم سازي شد»؟ گفت: «خودم هم نمي‌دانم. يک شب خوابيده بودم. صبح بيدارشدم و تصميم گرفتم فيلم ساز شوم».

ده نمدي سپس در پاسخ به اين سوال که «ديگر کارگردان‌هاي سينماي ايران هم به همين شکل کارگردان شدند گفت: «من منتقدان را قبول ندارم. من هر فيلمي ساختم فروش کرده است و سينما بايد براي مردم باشد».

در ادامه برنامه بخش‌هايي از فيلم اسرافي‌هاي 6 پخش شد و سپس سفارتي با انتقاد از ده‌نمدي از فيلمسازاني همچون «آنتونيوني» به عنوان کارگردان‌هايي بزرگ نام برد اما ده نمدي گفت اين افراد را نمي‌شناسد و آنها را کارگردان نمي‌داند».

در بخش ديگري از برنامه ده‌نمدي تاکيد کرد که به عنوان کارگردان به شدت وابسته به فيلم نامه است و بازيگرانش حق ندارند يک واو از فيلمنامه او را جا بيندازد».

ده نمدي سپس با لحني توهين آميز خطاب به سفارتي گفت: «مهم مردم هستند. تا چشماي تو در بياد»!

او سپس در پاسخ به اين سوال جبراني که: «آيا راست است که بازيگران تو هر روز يک طومار جُک و پيامک به سر صحنه مي‌آورند و آنها را مي‌خوانند»؟ تاکيد کرد: «خير. من وابسته به فيلم نامه هستم و يک واو هم از فيلمنامه جا نمي‌اندازم».

ده نمدي سپس با تاکيد بر اين مطلب که «به مردم احترام بذاريد» گفت: «فيلم من با هشت ميليارد تومان فروش پرفروش ترين فيلم تاريخ سينماي ايران است و سينما متعلق به مردم است...هزار تا فيلم ديگه مي‌سازم تا چشم شما دربياد». و پس از آن نيز با لحن بي ادبانه اي خطاب به سفارتي گفت:«خوردي؟»

بخش پاياني اين برنامه نيز عصبانيت ده نمدي و ترک استوديو بود. او هنگام خروج از استوديو، چکي پنجاه ميليون توماني که براي کمک به برنامه آورده بود را پيش چشم جبراني و سفارتي پاره کرد و رفت تا اسرافي‌هاي جديد را بسازد. پاره کردن چک با واکنش جبراني و سفارتي مواجه شد.

مسعود ده نمکي کارگردان سينماي ايران تاکنون نسبت به نقدهاي غير منصفانه صورت گرفته درخصوص فيلم هايش واکنش نشان داده و در صدد جبران برآمده است.حالا مشخص نيست در مقابل اين شوخي هجو آميز شبکه سه چه واکنشي نشان خواهد داد؟

انتقاد شدید شبکه پنج از سریال های ماه رمضان شبكه ديگر تلويزيون

شبکه پنج سیما در اقدامی بی سابقه با درج مطلبی انتقادی که بر روی سایت خود منتشر کرده، ضمن تعریف و تمجید از سریال «سه دونگ سه دونگ» به انتقاد شدید از سریال های «سی امین روز»،«سقوط یک فرشته» و «پنج کیلومتر تا بهشت» پرداخته و نوشته است: « می توان با قاطعیت گفت که هیچ یک از این سریال های امسال در محتوای خود آموزه های اسلامی را در خصوص مفاهیمی همچون فرشته، شیطان وروح مبنا و محور قرار نداده اند و ارواح سرگردان و شیطان و فرشته شان گرته برداری از فیلم های هالیودی و عرفان غیر اسلامی است».

خبرگزاری سینمای ایران (سينماپرس) نوشت: در مطلبی که در تاریخ 8 شهریور ماه به قلم « ماهور شهرزاد» بر روی پایگاه خبری خود منتشر کرده، نوشته است:« از مجموع چهار سریالی که این شب‌ها میهمان خانه روزه داران است سه سریال ( سقوط یک فرشته، سی امین روز، پنج کیلومتر تا بهشت) موضوع‌هایی ماورایی را دستمایه قرار داده‌اند و این یعنی 75% سریال‌ها مشغول روح و شیطان و جن و پری هستند».

در ادامه این مطلب می خوانیم:« نکته قابل تامل آنست که هرچند به ادعای سازندگان این سریال ها، موضوعات مطرح شده در آنها رنگ و بوی دینی دارد اما با دقت نظر در محتوا و مضمون آنها می توان با قاطعیت گفت که هیچ یک از این سریال ها در محتوای خود آموزه های اسلامی را در خصوص مفاهیمی همچون فرشته ، شیطان وروح مبنا و محور قرار نداده اند و ارواح سرگردان و شیطان و فرشته‌اشان گرته‌برداری از فیلم‌های هالیودی و عرفان غیر اسلامی است».

نویسنده در ادامه مطلب به تعریف و تمجید از سریال شبکه پنج سیما پرداخته و می نویسد:« دراین میان تنها سریال سه دونگ ، سه دونگ است که تا حدودی استثناء است . این سریال در لایه های محتوایی خود مفاهیمی را طرح کرده است که برخاسته از فرهنگ دینی و آموزه های ملی ماست و برای بینندگان آشناست. موضوعاتی همچون خانواده وجایگاه آن، روابط میان والدین و فرزندان، ترویج ازدواج زود هنگام، احترام به سنت ها، اهمیت کسب روزی حلال،نان و قداست آن در فرهنگ اسلامی- ایرانی و.... از جمله مفاهیمی است که رنگ و بویی اینجایی دارد و لاجرم به مذاق تماشاگر خوش می آید. همچنین فاصله گرفتن سریال از نمایش زندگی اقشار مرفه وعدم ترویج تجمل گرایی و اشرافی گری که در سه سریال دیگر به وفور دیده می شود و نیز توجه به زندگی اقشار متوسط جامعه که بدنه اصلی اجتماع امروزین ما را شکل داده اند نیز از نکات مثبتی است که در محتوای این مجموعه تلویزیونی قابل اشاره است».
برچسب ها: خنده بازار ، ده نمکی
ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان