۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۷۰۲
انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۰

نقدي: آموزش کلماتی مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بدترين تهاجم، تهاجم فرهنگي است. در زبان تخصصي چه واژه‌هايي در دانشگاه تدريس مي‌شود، واژه‌هايي كه به دانشمندان و دانش‌آموختگان ما در زبان تخصصي در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است.
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در برخي از شاخه‌هاي علمي همچون فلسفه قرن‌هاست كه از قبل پيشي گرفته‌ايم.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در سيزدهمين همايش سازمان بسيج اساتيد گفت: امروز ما در عرصه‌ها و علوم مختلف از جمله هسته‌يي، سلول‌هاي بنيادين و ماهواره‌اي پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و پيشرفت‌هاي علمي ما دنيا را شگفت‌زده كرده است.

وي ادامه داد: وقتي به صورت تشكل عمل كنيم پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي سرعت بيشتري به خود مي‌گيرد و صدها برابر مي‌شود، امروز كاري كه دانشمندان بسيجي كرده‌اند آن‌چنان استكبار و غرب را خشمگين كرده كه مجبور شده‌اند در مقابل دانشمندان بسيجي ما دست به اسلحه ببرند.

نقدي گفت: هنوز كاركردهاي ما در عرصه تشكيلاتي به ظهور نرسيده است و اگر بخواهيم چنين شود بايد تابع كلام ولي امر مسلمين باشيم.

وي با بيان اين‌كه شهيد چمران در اوج علوم مادي عارف به‌ الله بود و اين انتظاري است كه از تشكل بسيج مي‌رود، افزود: شهيد چمران برخلاف عده‌اي كه به كنش‌ها و جاذبه‌هاي آكادمي‌هاي اروپايي و آمريكايي اقبال نشان مي‌دهند، تا در كانون حق فرصتي ايجاد مي‌شد مانند سربازي وارد معركه مي‌شد و حتي براي دفاع از حقيقت حتي در مسائل جزئي وارد مي‌شد و چاره‌گشايي مي‌كرد.

نقدي اظهار كرد: اگر شهيد چمران بود امروز نمي‌گذاشت مساله موادمخدر به اينجا برسد. آيا اجازه مي‌داد مساله بيكاري جوان‌هاي ما را گرفتار كند؟

وي گفت: ولي امر مسلمين خواستند به سمتي حركت كنيم كه محصول دانشگاه‌ها شهيد چمران باشد.

نقدي ادامه داد: امروز ما به عنوان بسيجي كار كوتاه مدت و ميان مدت در زمينه علوم انساني داريم، از نقد انديشه‌هاي غربي تا توليد علم و توليد فلسفه. امروز كار ما شروع شده است.

وي خاطرنشان كرد: ما در برخي از رشته‌هاي علوم قرن‌ها از غرب جلوتر هستيم و امروز در كارشناسي ارشد و دكتري در رشته علوم سياسي نياز به هيچگونه كتابي نداريم. نكته مهم مربوط به علوم انساني غربي است. آنها بر اين باورند كه منطق علوم انساني غربي، تجربي است و اين اشتباه بزرگي است كه امروز غربي‌ها به آن رسيده‌اند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بدترين تهاجم، تهاجم فرهنگي است. در زبان تخصصي چه واژه‌هايي در دانشگاه تدريس مي‌شود، واژه‌هايي كه به دانشمندان و دانش‌آموختگان ما در زبان تخصصي در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است.

نقدي افزود: از ساير علوم نبايد غافل بود در بحث علوم صنعتي و فناوري در ارتباط با صنعت و دانشگاه ما بسيج اساتيد، بسيج صنعت، بسيج مهندسي و بسيج كارگري را داريم، بنابراين بايد حركت جهشي در اين رابطه برداريم، همايش راهبردي بايد نقش‌آفرين اصلي باشد.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)